tisdag, april 18, 2006

2006-04-18

Tisdag

Dagens namnsdagsbarn:
Valdemar Volmar
Dagens ordspråk: Kärleken och elden måste man alltid vakta

+ 6 grader Mulet och blåsigt

Efter att tjejerna har ätit frukost här skall vi åka ner och hämta Tindra. Denna lilla fröken ville inte till dagis idag utan storebror. Mormors älskade prins är sjuk han har hög feber och ont överallt, så det blir nog lungnast om lillasyster inte är hemma.
Får se om jag kan plantera mina tomatplantor jag köpte igår och min Änglatrumpet som skall ner i en stor kruka. Tycker att Änglatrumpeten är så fin men jag lyckas aldrig få dom stora och fina, skam den som ger sig! Min mamma hade flera Änglatrumpeter i sitt uterum dom blev större och grövre för varje år så till slut fick hon klippa av toppen för dom gick upp i taket, sen tog hon den avklippta toppen och planterade den och så hade hon en till. Förstår inte hur hon bar sig åt!

Inga kommentarer: