torsdag, april 06, 2006

2006-04-06

Torsdag

Dagens namnsdagsbarn: Vilhelm Helmi
Dagens ordspråk: Det lättaste sättet att bli lurad är att tro sig själv vara slugare än andra.

+ 3 grader Mulet

Mulet, Mulet, Mulet nu vill jag ha Sooool det kliar i mina fingrar jag vill ut och påta i mitt växthus.Min "bästis" Ingegerd kom hit igår hon hade med sig tyg till en brudklänning som jag skall sy som är till hennes systerdotter Marina. Ett jättevackert tyg i Råsilke. Ni scrappare, läs inte fel det är inte Rawsilk.Klänningen skall vara tvådelad, livet skall ha snörning bak, över bysten skall det ligga en drapering av tunn chiffong. Det skall bli så kul att sy den. Håll i hatten, nu när jag tittar ut så snöööööööööööar det. Neeeeeeeeeeeeeej viiiiiiiiiill inte. Jag och tjejerna skall iväg till Kungsmässan en stund nu på förmiddagen vi skall bara fönstershoppa lite för det är mat vi skall handla, men det blir nog någon liten sak till tjejerna om jag känner mig rätt.Hoppas på att kunna scrappa färdigt på den layouten jag började på igår.

Denna söta lek hittade jag på Ellis blog.

You Are A Lily

You are a nurturer and all around natural therapist.
People see you as their rock. And they are able to depend on you.
You are a soothing influence. You can make people feel better with a few words.
Your caring has more of an impact than even you realize.

4 kommentarer:

Therese sa...

Här snöar det med!!! Jag vill inte ha mer snö, det är ju så man börjar gråta!!

Hoppas det går bra att jag svänger förbi en sväng i eftermiddag och hämtar lite papper?

*Kramar om*

Evelina sa...

Såg också det där blomtestet på E:s blogg, måste nog göra det sedan. Här snöar det också för fullt idag och igår hade vi typ alla väder man kan ha. Snö, regn, hagel, sol...det var nog bara åska som fattades. Aprilväder!! ;-)
Ha en bra dag! Kram!

Eleonore sa...

Ja usch viket väder här är, va bra att du skall till Kungsmässan för då skall jag ringa dig och be dig köpa Photoshop Elements 4.0 till mig på Siba.

Ta det lugnt och köp sedan något fint till barnen ;)

Puss Elli

Anonym sa...

Vad duktig du är som syr, önskar att jag också kunde det.
Idag lyser dock solen!
Ha en underbar helg!
Kram