måndag, april 03, 2006

2006-04-03

Måndag

Dagens namnsdagsbarn: Ferdinand Nanna
Dagens ordspråk: Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns.

+ 4 grader Regnskurar.


Åkte ner till Elli kl 7:00 i morse för att ta hand om barnen. Barnen är lediga från dagis på måndagar och Elli började att arbeta kl 7:30.Kelvin var varken när jag kom och lilla Tindra vaknade vid 8.När hon kom ner och såg mig i köket så sken hon upp som en sol och ropade HEJ MORMOR sen slängde hon sig om min hals och jag fick en smällpuss.
Kan en dag börja bättre??? Inte för en mormor iallafall. Vi var tillbaka här vid 9 då skulle alla ha frukost sen har det varit fullt krig mellan alla 4.Fick ut dom en stund så att dom kunde rasta av sig lite på studsmattan dom hann med att göra geggamoja i sandlådan också, sen skulle dom in och då var det dax för lunch, Hujeda mig. Jag har ju bara 4 att ta hand om och Toni hjälper till, tänker ofta på min svärmor som hade 10 barn undrar hur hon hade det.

Dagen har passerat utan några blessyr.Tindra har varit på ett väldigt gott humör och delat ut en massa pussar och kramar till mormor och morfar idag.Gosingen!

Mamma är jättelycklig för min älskade dotter kom med ett alfabet till min Sizzix idag och en adapter så att jag även kan använda QK-dies till den.Min älskade trollunge.Så nu måste jag scrappa något så att jag kan använda det nya alfabetet.

3 kommentarer:

Evelina sa...

Det låter verkligen som en underbar början på dagen! Hoppas den fortsatt lika bra (om man bortser från små incidenter som fullt krig och sånt... ;-) )
Kram!

Anonym sa...

Underbart när dagen börjar så. Hoppas ni har haft en fortsatt bra dag
Kram Eva-Lena

Eleonore sa...

Tack för hjälpen med mina trollungar älskade mamma, ett alfabet och lite annat till din Sizzix kan inte mäta sig mot allt du gör för mig!!!

Jag älskar dig mamma!