söndag, maj 21, 2006

2006-05-21

Söndag

Dagens namnsdagsbarn: Konstantin Conny
Dagens ordspråk: Med mildhet besegrar man den arge, med godhet den onde, med gåvor snåljåpen, med sanning lögnaren.

+ 14 grader Mulet

Men ärligt talat vad hände på schlagerfestivalen igår????
Detta var väll ingen schlager eller?
Det kanske är jag som har blivit gammal med detta var ju löjligt.Men GRATTIS! Finland.
Carola förtjänade en bättre placering än 5:a. Säga vad man vill om henne men sjunga kan hon.

Fy vad trist det är med denna gråa och drypande filt som ligger över oss.

Villken tur att jag hade mina små älsklingar Kelvin och Tindra här igår så att mina tankar var någon annanstans. Kelvin var så gullig när vi var uppe vid gravarna i går, han sa så förståndigt att nu måste vi snart åka hit igen mormor med nya blommor för dom här kommer att vissna.

4 kommentarer:

Therese sa...

Ja, vad hände igår egentligen, jag fattar ingenting...

Jättefina kort du tagit på barnen vid dina föräldrars gravar.

*Kramar om*

Anonym sa...

Själv var jag så trött igår att jag gick och la mig när festivalen började och det känns inte som man missade så mycket...
Kram

Anonym sa...

Hej kusin.
Vad bra att du fick lite sällskap när du var hos mamma och pappa, det är klart att det måste kännas mycket och att det är jobbigt jag tänker på dig, kram Pia.

Anonym sa...

Ja här är en till som undrar vad som hände med festivalen. Det handlar ju inte längre om att sjunga en bra låt! Det är ju mera scenframträdandet och nakenhet som man bedömmer. Men jag säger ändå grattis till Finland. De har väl aldrig lyckats tidigare.

Hoppas att allt är bra med dig och att vi snart får lite sol.