tisdag, juli 04, 2006

2006-07-04

Tisdag

Dagen namnsdagsbarn: Ulrika Ulla
Dagens ordspråk: Man kan sola sig hela dagen i en varm tanke.

Fy villken dag vi hade igår.
Jag körde min son tur och retur till Falun, en nätt liten tur på lite mer än 100 mil.Jimmy ligger i vårdnadstvist om sin dotter och mamman vill ha ensam vårdnad,
han får vänta på svar tills den 10/7 innan han får svar.
Jag har haft väldigt svårt för att sova i natt för mamman sa en massa saker om oss som var ren lögn och förtal. Har ingen aning om hur jag skall gå vidare, har lust att polisanmäla henne men då försvårar jag väll hela vårdstvisten för Jimmy, Men jag blir så ledsen för hon fick dom att tro att jag är en dålig farmor och att jag inte skall ha kontakt med mitt barnbarn. Vi har i 6 års tid ställt upp för henne med allt när hon inte orkat att ta hand om Amanda och Julia. Jag har kört många 100 mil bara för att hämta dom vi har aldrig fått så mycket som ett Tack!. Nu bokstavligen SKITER vi i henne vi har ju gjort det för barnen.Just nu är jag väldig ledsen så jag får se om jag orkar skriva här på ett tag.

6 kommentarer:

Therese sa...

Vännen.
Usch vad arg jag blir när jag läser ditt inlägg. Hur kan hon bara med??? Har hon inget samvete. Jag har ju sett med egna ögon hur ni ställer upp för era barnbarn.
Du lyser upp varenda gång de tittar upp i scraphörnan när vi har maror där.
Vad är detta för sätt, att göra så mot er, de snällaste människorna jag vet. Ni ställer alltid upp för er familj. Nu är jag urarg här på denna människa.
Skickar många varma kramar till dig och Toni.
Ni är bäst, glöm aldrig det!!!
*Kramar om hårt*

Anonym sa...

Gumman, jag blir så ledsen när jag ser detta, speciellt när du helt oförkänt får en släng av sleven, ni hade ju för katten barnen boende hos er i flera månader, det är inte alla farmödrar som skulle göra det. Jag hoppas verkligen att människorna som betämmer kan se bakom hennes lögner.
Min "bonussvärmor" jobbar på kommunen i Kungsbacka just med barn och omhändertagande, om du behöver hjälp med tips och råd så kan du väl höra av dig så kan vi åka och träffa henne.
Du är bäst vännen!
Kramar i massor Zara

Anonym sa...

Åh, Bettisen! Blir jätteledsen när jag läser vad du har skrivit!!! Håller med Zara och hoppas att folket som bestämmer ser genom mammans lögner!! Önskar att jag kunde göra nåt för er!!! Ni finns i mina tankar OFTA!!

Många kramar från Tina.

Anonym sa...

Hoppas att det löser sig för er. Fattar inte att hon kan göra så mot er, ni som ställt upp hela tiden. Skickar dig massa massa kramar.

/Eva-Lena

Anonym sa...

hej, jäklar jag tror att jag går i taket. Dom är ju inte kloka, vet inte vad man ska säga. många kramar Pia

Anonym sa...

Kära, snälla, söta du, vilken soppa och vilket elände!!
Jag blir både arg och ledsen när jag läser vad du har blivit utsatt för. Vissa människor kan man bara inte fatta sig på, hur de kan med att medvetet stå och ljuga och förvränga sanningen för sin egen vinnings skull. Usch det gör mig såå ARG! Och ni som är SÅ goa mot allt och alla, hur kan hon?

Du finns i mina tankar och jag skickar mycket uppmuntran och kramar till dig, vännen. Du är en TOPPENfaror/mormor GLÖM INTE DET och tro inget annat!!

STOOORA OCH MÅNGA KRAMAR!!!!!!!