fredag, juni 30, 2006

2006-06-30

Fredag

Dagen namnsdagsbarn: Elof Leif
Dagen ordspråk: Som bekant finns det vissa personer som när det fattas en ståndpunkt inte kan fatta något mer.

+ 18 grader Sol

Jag går fortfarande här och försöker att smälta allt jag var med om igår.
Igår när jag skulle leta efter stamtavlan på våran Kasper så hittade jag ett foto på min pappa som jag letat efter, undrar just varför jag hittade det och inte stamtavlan?
Detta fotot började jag att scrappa, skall göra det sista idag så layouten kommer väll upp här fram mot kvällen.

Sen är jag arg som, ja det finns nog inte ord för hur arg jag är.
Ringde i går till Borlänge kommun för att få prata med kärring nr: 1 , hon var natulitvis inte där utan skulle återkomma idag på sin telefontid. Jag sa till växeln att jag måste få prata med någon och blev då kopplad till hennes chef, kärring nr:2.
Kärring nr:2 lovar att kolla upp det jag ville och skulle återkomma mellan kl. 13:00-15:00 jag till och med vidarekopplade min telefon till min mobil för att inte missa detta samtal. Tror ni att hon ringde? NEJ DET GJORDE HON INTE.
I dag ringde jag tillbaka till kärring nr:1 och får då veta att hon stängt av sin telefon tills den 3/7. Ber då att få prata med kärring nr: 2 får då veta att hon är sjuk. Jag är så förbannad så det finns inte, känns som att jag skall få hjärnblödning så nu måste jag gå här hela helgen och inte få något svar.

I all min ilsa skall jag klippa gräset nu om en stund det kommer väll att gå med raketfart. Jag kommer nog att knuffa den självgående gräsklipparen av ilska så att det glöder i gräsmattan. Känner ni hur det osar svavel????

4 kommentarer:

Lilo sa...

Osar svavel ända hit! Hoppas att vad det än var löste sig! Spännande med mediumet Bettan!

Anonym sa...

Morrrr..förstår din ilska!! Förbannade kärringar!!!
Hoppas att gräsmattan blev fin iallafall!

Jag har länkat till dig oxå! ;o)
Vi hörs snart!
Kram Tina

Evelina sa...

Det låter inte bra att vara så arg...hoppas du fick ur dig lite under gräsklippningen och att dina problem raskt löser sig efter helgen. Men jag förstår, få saker är väl så irriterande som nonchalanta myndighetspersoner. De får ju BETALT för att hjälpa oss för sjutton gubbar!

Anonym sa...

Hoppas att det har lugnat ner sig lite och att du får tag på dem på måndag, man kan ju undra vad de sysslar med...
Kram