tisdag, juni 20, 2006

2006-06-20

Tisdag

Dagens namnsdagsbarn: Linda
Dagens ordspråk: De sanningar vi inte vill höra är nyttigast för oss att lyssna till.

+ 18 grader växlande molnighet

I går var här fullt upp med barn och dammprojekt.
Vi har en liten damm i trädgården som Elli faktiskt grävde och gjorde i ordning för flera år sedan och i den brukar vi ha guldfiskar.
Så i går när Kelvin och Tindra var här så åkte vi och köpte 5 st guldfiskar sen gjorde morfar och barnen rent i dammen.
Efter all vaskning så vankades det middag här till alla.
Jag och Kelvin var ju iväg i våras och köpte en fin stengroda som står och sprutar vatten i dammen.
Kelvin tycker att detta är så roligt , tror att han gick tillbaka 3 gånger i går för att säga hejdå till guldfiskarna.

Nu sitter vi här och väntar på att det skall spricka upp lite i molntäcket sen bär det av med båten igen.

I går fick jag ett mail som gjorde mig så glad. Jag träffade en underbar tjej (Tina)när jag och Elli var på en scrapmara i Stenungsund för ett par år sedan. Hon mailade att hon fått en dotter. Sedan pratade vi länge på msn. Så nu har jag fått en dotter till har tagit på mig att vara hennes reserv mamma och det är jag så gärna till denna goa tjej.

5 kommentarer:

Therese sa...

Hej Bettan!
Det var inte Tina som var med på maran hos Scrapbutiken i våras? Hon som väntade barn?

Önskar er en härlig dag på havet!
*Kramar om*

Anonym sa...

Hejhej!
Hoppas ni har det bra och att ni kom i väg ut med båten.
Kram Eva-lena

Anonym sa...

Åh, det var så kul att prata med dig igår!! Dina ord om mig värmer jättemycket!!! Bättre reservmamma kan man inte ha!

Ha det rikgitg gott ute till havs!
KRAM!! Tina

Anonym sa...

Va mysigt det låter med en damm. Kanske får bli nästa trädgårdsprojekt?!...om några år när allt annat är klart ;-)

Kram

Anonym sa...

Hej

Vad härligt det låter med båten och Dammen.
Låter så himla mysigt att greja i trädgården. Jag ska åka till blomsteraffären och köpa lite krukor och plantera mina "svenska" frön som jag köpte hemma. Blåklint, prästkrage, aster etc.. vad gör man inte för att få sverige känsla.

Stor Kram