torsdag, juni 29, 2006

2006-06-29

Torsdag

Dagens namnsdagsbarn: Peter Petra
Dagens ordspråk: Stå på dig! Annars gör någon annan det.

+ 17 grader Sol

I dag har jag varit med om en fantastisk och underbar upplevelse.
Jag har varit i kontakt med min pappa som har varit borta i 17 år.
Eléonore skulle till ett medium idag, Jill känd från tv. Jag körde Elli och fick vänta på Jills altan så länge. Efter en kort stund ropar Elli att jag skulle komma, det var min pappa som sa till Jill att dom skulle hämta mig och för att jag skulle förstå att det var han så talade han om att jag hade en ring jag gjort om. Efter pappas bortgång fick jag och min syster varsin ring av mamma det var hennes förlovningsring och vigselring. Eftersom att ringen var för liten så gjorde jag om min ring och satte en liten pärla på.Så nu sitter ringen på mitt finger igen den kommer jag aldrig mer att lägga i smyckeskrinet. Hon sa så mycket annat också så det finns inget tvivel som helst om vem det var som var där idag.
Jag har beställt en tid av henne också, skall dit den 25/1-07 hon hade fullt upp nu i höst med nya tvprogram. Kände att jag vill dit för att kanske att mamma har en chans att komma fram för pappa gav inte plats till någon annan, han talade bara om att mamma fanns där hos honom.
Så nu går hjärnan på högvarv av allt hon sa och det är mycket blandade känslor som kommer och går, tar nog ett tag innan jag kan smälta detta.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära kusin, jag vet hur mycket det snurrar i ditt huvud nu, men det är en härlig känsla det du har varit med om. Man går bara runt och myser och tänker på vad som sas. Många kramar Pia

Anonym sa...

Oj det låter som en omtumlande dag. Hoppas du kan smälta allt!
Kram

Anonym sa...

Ja du har verkligen haft en fantastisk upplevelse.
Hoppas du mår bra.
Ha en underbar helg.
Kram Eva-Lena

Anonym sa...

Hej. Det låter som en otrolig upplevelse. Jag förstår att du har bokat en ny tid.

Vad mycket fina foto du tagit på barnbarnen. Några regniga dagar skulle du behöva för scrappandets skull. Fast nog tycker jag att det kan vänta ett tag.

Ha det så bra
kram Bammie

Anonym sa...

Hej Bettan och tack för att du tittade in i min blogg. :-) Väldigt spännande att läsa om dina upplevelser. Jag tror ju egentligen inte alls på sån't... men jag kan ju verkligen inte påstå att du talar annat än sanning om vad du varit med om. Och jag blir glad av glädjen som strålar om din text! Kram, AnnaB

Anonym sa...

Hej Bettan!

Vad spännande! Vill oxå gå och träffa ett medium, men jag tror inte att jag är redo än...vill väldigt gärna, men känner att jag blir jättenervös när jag väl tänker på det. Väldigt intressant att få läsa om dina upplevelser!

Kram Tina