söndag, juni 11, 2006

2006-06-11

Söndag

Dagens namnsdagsbarn: Bertil Berthold
Dagens ordspråk: Det högsta är inte att aldrig falla, utan att resa sig efter ett fall

+ 18 grader SOL

Det har blivit lite si och så med skrivningen här inne på min blog, jag har haft 3 vaknätter så man har varit för seg för att skriva men nu grep lusten tag i mig.

Igår gick vi ut med båten Toni och jag, underbart låg och lapade sol så att näsan är röd idag. Det är så orättvist det räcker att Toni vistas 10 minuter i solen så ser han ut som en pepparkaka. Vi var ju lika länge i solen men jag ser ut som en ogräddad vetebulle med ett rött körsbär på. Ja, Ja man kan inte få allt.

I morgon skall jag på mamografi igen, tycker att det är lite pirrigt.
Sen när jag kommer därifrån så bär det av ut med båten igen, det skall ju bli sådant här väder hela veckan. Jag bara älskar det.

Nu när jag har haft vaknätter så har jag fått scrappat, håller fortfarande på med Vitsippskorten från våran vårutflykt, jag har ju ganska många därifrån som jag bara älskar.

3 kommentarer:

Therese sa...

Tänker på dig idag.

Vad härligt det är med sol!!!
Och vad mysigt att ha båt att åka ut med.
Önskar dig en härlig dag på havet!!

*Kramar om*

Anonym sa...

Hoppas att undersökningen går bra, håller tummarna!

Visst är det fantastiskt väder, kan dock inte säga något uppmuntrande om solbrännan, har ju mitt på det torra :o)
Kram

Anonym sa...

Vilken lyx att ha en båt sådana här dagar. Det låter underbart!! Vi har en gammal stor träeka som Martin fått efter sin morfar, men den är så otät och behöver drevas (och det hinner vi ju aldrig med...) så den ligger ute i ladugården full med massa bråte. Sorgligt!

Kram