fredag, juli 07, 2006

2006-07-07

Fredag

Dagens namnsdagsbarn: Klas
Dagens ordspråk: Förmågan att idag tänka annorlunda än i går skiljer den vise från den envise.

+ 23 grader Mulet

GRATTIS FARMORS ÄLSKADE AMANDA SOM BLIR 8 ÅR IDAG.



Vi hade en underbar eftermiddag vid Lygnern i går Kelvin, Tindra och jag.
Lygnern är en sjö som är väldigt djup så det blir inte riktigt badvänligt där förrän på sensommaren (enligt mig) Tindra sa flera gånger det är iskallt men bada skulle hon göra ändå.Det var mycket folk där igår hörde att dom sa när dom gick i att konstigt att här är så kallt när havet är så varmt.Men det är klart när jag var barn så badade vi jämt där. Kameran var med men det var rätt skuggigt där vi var så fotona blev lite mörka.




En liten frusen Tindra.


Eftersom att det inte är soligt idag så blir det väll att man måste brottas med alla dammråttor som kommit fram nu under dessa varma dagar.
Kylskåpet behöver fyllas på mm.Så jag kan nog fördriva tiden idag också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar baddag, härliga foton... Jag har inte varit i närheten av varesig någon sjö eller havet men det kommer väl!
Kram

Lilo sa...

Inte soligt? Här är det stekhett och ska vara typ över 30 grader hela dagen! Och jag är på jobbet...
Vilka fina badfoton!

Therese sa...

Visst är det härligt med en mellandag.
Mina barn har redan varit ute och badat i sin lilla pool. Det är ändå 29 grader trots att det är mulet. Skönt tycker jag:)
Jag har fått dammsugit, det behövdes kan jag lova *ler*
Skickar massor med kramar