onsdag, juli 05, 2006

2006-07-05

Onsdag

Dagens namnsdagsbarn: Laila Ritva
Dagens ordspråk: Den som inte tycker om någon är olyckligare än den som ingen tycker om.


Varför skall man vakna kl 05:00 på morgonen och inte kunna somna om.
När jag vaknar så mal alla tankar i huvudet och det är ju många timmar innan jag kan ringa till någon för att försöka få svar på alla min frågor.
Jag ringde i går till Soc i Borlänge men personen jag skall prata med finns aldrig på plats och det gör ju mig bara ännu mer frustrerad för det finns ingen annan som kan ge svar.Lilla Amanda fyller 8 år på fredag och henne får jag inte tag på. Vi är ju inte hennes biologiska farmor o farfar men hon har sett oss som det i 6 års tid. Amandas mamma har ensam vårdnad om Amanda. Hennes pappa har aldrig gillat att Amanda kallar oss för farmor o farfar.Hon har en biologisk farmor men henne har dom inte hör något ifrån på 7 år så Amanda vet inte att hon har en "riktig" farmor.Nu när mamman är sjuk så har dom plaserat Amanda hos sin pappa och vi finns inte längre. Jag har inget telefonnr.eller någon adress. Innan hon blev plaserad hos sin pappa hade hon lärt sig vårat telenr. och kunde iblad ringa ett par gånger om dagen nu har jag inte pratat med henne på 3 veckor och chansen är nog liten att jag kan komma i kontakt med henne.Hon undrar nog varför jag inte hör av mig, hon måste känna det som att jag sviker henne.
VARFÖR? VARFÖR? VARFÖR? har vi hamnat i detta helvetet på jorden. Vi har inte gjort något annat än älskat och värnat om våra tjejer. Det känns som att jag skall gå under.

4 kommentarer:

Therese sa...

Vännen, jag skickar en hel hop med värmande kramar till dig.
Du är i mina tankar.
Många, många kramar från mig

Anonym sa...

Jag vet inte vad jag ska säga för jag har inget tröstande att komma med men du ska veta att ni är i mina tankar!
Kramar i massor

Anonym sa...

Många kramar från mig också. Jag vet hur ni ställt upp för dessa tjejer. Kämpa vidare bara. I slutändan kommer det att löna sig.
Kram
bammie

Anonym sa...

Vad hemskt ni har det, ger er massa styrkekramar o hoppas att det ordnar sig snart. Hemskt att du itne kan få kontakt med Amanda, vet du vad pappan heter i efternamn elelr kan du få tag på det på ngt sätt, tänkte folkbokföringen eller dyligt för i så fall kan du kanske ringa eller skicka kort till henne?
Tänker på er.
kattis