fredag, juli 14, 2006

2006-07-14

Fredag

Dagens namnsdagsbarn: Folke
Dagens ordspråk: Ingen är så blygsam att han inte gärna hör beröm.

+ 19 grader SOL

Äntligen är solen tillbaka och man känner sig lite gladare.
Jag sitter och kollar på priser och resor till Tunisien eventuellt blir det en resa dit i september.
Vi hade först tittat på resor till Turkiet (älskar Turkiet) men så har Tonis bror precis kommit hem från Tunisien och rekomenderade det varmt så vi får väll se.
Kelvin och Tindra kommer hit idag för Elli jobbar och då tänkte jag att vi skall göra Rödvinbärsgelé. Dom älskar att få vara med och fixa och jag tycker att det är så kul att göra sådant ihop med mina älsklingar.Det kommer med all säkerhet att visas bilder från koket scraptokig som man är.

Vi fick gjort en jättegod gelé idag mina älsklingar och jag.

Här rensas det.


Färdigt rensade och sköljda.


Kokning



Färdig gelé.


Nu väntar vi på att dom svarta vinbären skall mogna för då skall vi göra saft.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken härlig dag Ni skall ha!
Var rädd om varann o mys riktigt ordentligt!
Väntar med spänning på scrappade bilder... *fniss*

Anonym sa...

WOW...Tunisien!! Åh, vad härligt det låter! MEN...du får inte vara borta i slutet av september...(scrapmaran...)...fniss
Åh, vad gott med rödavinbärsgelé! Det är ju mums till kött!! Säger som Malin R, väntar oxå på scrappade bilder! Ha en riktigt mysig dag ihop! Många kramar Tina

Anonym sa...

Wow vad kul att åka till Tunisien!
Vad duktig du är som gör gele själv, hemmagjord gele är sååå gott!
Kram

Anonym sa...

Mmmmm vad gott det ser ut!!
Kram Tina

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»