torsdag, januari 18, 2007

2007-01-31

Onsdag

Dagens namnsdagsbarn: Ivar Joar
Dagens ordspråk: Det är bättre att ha levt rikt, än att dö rik.

+ 5 grader REGN

I dag får vi våran nya familjemedlem "Tyson". För er som missat vem han är så är det en Dobberman som är 2,4 år. Han kommer att bli en perfekt lekkamrat till lille Balder. Jag återkommer med foto på Tyson senare.

I går hade jag en hel dag där jag inte gjorde något vettigt alls, förrutom att jag gjorde de vanliga sysslorna + att jag gjorde rent akvariet. Tänkte först att nu skall här scrappas så jag gick upp till mitt scraprum men väl där uppe så hände det något, all lust bara försvann. Kan ni fatta vad som är fel på mig?
Här hade jag flera timmar till förfogande och då har jag ingen lust.Nä, lusten skall väll falla på när jag har häcken fullt med annat som måste göras och då suckar jag över att jag aldrig har tid för det jag vill göra.

Nu har mitt shopping finger tryckt på "buy now" knappen. Jag inhandlade ett nytt alfabet till min Sizzix från ebay i går. Jättekul.

Dom ringde från SEB i går och sa att dom spärrar mitt visa kort och skickar ett nytt för dom hade upptäckt att någon hade försökt att använda mina visanummer, fattar inte hur det går till. Det är ju tur att banken kollar sådant här man vill ju inte bli av med dom korvörena som man har.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad spännande med en ny vovve. Nu blir det lattjo lajbans därhemma;)
KRAMAR

Anonym sa...

Jisses. Nu blir det cirkus i Fjärås. Vad kul de kommer att ha dina små babysar.

Tråkigt med visakortet. Gubben har också haft så några gånger men inga pengar har vi förlorat.
kram

Anonym sa...

Idioter! som inte kan hålla fingrarna borta från andras grejer och pengar. Morr!! Skönt att de upptäckte det!

Kul med nytt alfabet... och ny hund! Värst vad du förnyar dig ;-)

Kram!

MOLLES BLOGG sa...

Kul att Tyson blir er! Antar att det kommer bli full rulle när han och Balder sätter fart!

Tråkigt att blivit skimmad. Tänk att det alltid skall finnas så klåfingriga människor!

Ha en bra vecka!

Kramisar Molle

Lilo sa...

Läskigt sådant med kort... hur kan banken veta det?? Helskumt...
Sötisvovve, men ser lite för stor ut?? Behöver lilla Laban vara rädd tro? ;)

Anonym sa...

Oj jösses morsan, en hund till...shit, snacka om att jag kommer komma darrandes med svansen mellan benen..hihi....
Fy vad otäckt med bankkortet...att människor kan med..
SAKNAR DIG MORSAN!!! Jobbar på att kunna komma på nästa mara...
kramar i massor!!!