onsdag, februari 28, 2007

2007-02-28

Onsdag

Dagens namnsdagsbarn:
Maria
Dagens ordspråk: På sig själv känner man andra.

+- 0 grader. Lite snö.

I dag har jag faktiskt träningsvärk i mina armar av att ha stått och skakat på min POWERMAXX.

Den var jättekul att använda. Jag har ju kollat på det här programmet på tv 3 "Du blir vad du äter" Där fick ju Kicki Danielsson träna på en sådan här. Läkaren där tyckte att det var en bra träningsform för henne som har sin svåra reumatism. Så då måste den ju vara bra för mig också.

Här kan ni se träningschemat.



Måste erkänna att detta ser löjligt ut att stå, sitta, ligga och skaka, men kan medela att man blir svettig och slut.

Nu är det dax att ge sig ut i skogen med vovvarna igen innan antenngubbarna kommer. Dom skulle komma någon gång mellan 12-17. Äntligen skall vi kunna titta på mer kanaler än bara 1:an, 2:an och Animalplanet.Vi har ju varit utan dom andra kanalerna sedan stormen "Per" och det var den 14/1. Inga snabba gubbar precis.

Måste bara få visa några härliga foton från våran promenad, det är inte mästerfoton men man kan se vad är iallafall.

Det låg en gran över vägen där vi skulle gå och denna tyckte Tyson va jätterolig att hoppa över, han sprang fram och tillbaka flera gånger bara för att få hoppa.


Lille Balder stannade flera gånger för att vänta in mig.


Vi har ganska stora vyer att röra oss på lilla rundan i skogen som vi gick idag tar 1 timme.


Tyson springer som ett Jehu fram och tillbaka när vi går så han får motion iallafall.


Sen blir man så ledsen när man går i denna fina skog och ser hur mycket som har blivit förstört av stormen.




När man kommit hem så är det så gott att få lägga sig och vila.

Ett utslagen BALDER.



En nöjd Tyson.

9 kommentarer:

Anonym sa...

kul det ser ut med din träning. vad härliga dina hundar är när dom rusar fram. kram pia

MOLLES BLOGG sa...

Underbara kort! Vovvisarna är ju bara såå gulliga. Låter som en spännande träningsmojäng. På nästa mara kanske vi kan få en förevisning.

Ha det!

kramisar

Anonym sa...

WOW vad häftigt träningsredskap!! Den måste jag få testa!
Hm...har det inte dykt upp nåt kul i din brevlåda ifrån lilla mig???
Åh, vad härliga vovvarna är!
Kram Från Tina

Anonym sa...

Vilka härliga foton på hundarna. Man riktigt ser hur kul de tycker att det är att vara ute och springa:)
Kramelikram

Anonym sa...

Maskinen ser helcool ut, hoppas du blir nöjde med den. Härliga bilder från er promenad också!
Kram

Anonym sa...

Du måste berätta sen om du märker något resultat...skulle gärna vilja testa en själv ;)

Härliga foton från din hundpromenad...njaa kanske inte dom stackars träden...

Kram/Cattis

Theresa/Tette sa...

Flitigt verkligen, skulle behöva en "shaker, me too"!

Rackarns, det där med skogen... Hundarna ser dock ut att trivas i alla fall!
//Ljusblå (Tette)

Lilo sa...

Här skulle det också behöva skakas runt lite. ;) Har du köpt en sådan där mojäng själv? Är det dyrt?
Söta vovvar och vilken motion de får. Min stackare fryser vintertid. ;)

Anonym sa...

Hej Bettan! Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser fotona på dina härliga hundar. Speciellt Tysons fladdrande öran när han hoppar över granen. Gosiga!
Ha det bäst, Eva på jobbet