fredag, mars 02, 2007

2007-03-02

Fredag

Dagens namnsdagsbarn: Ernst Erna
Dagens ordspråk: Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen.

+ 2 grader Mulet.

Med tanke på den träningsvärk jag har efter att ha tränat 3x10 minuter så kommer jag att se ut som Hulken till sommaren.Nu har min kära svägerska Ann, hakat på och också köpt en efter att hon sett min här på bloggen. Så vi får väll jämnföra och flexa våra muskler för varandra.

I går så formaterade jag om min dator + att jag fick lägga in alla program igen, det tar ju sin lilla tid, men nu är det gjort. Hoppas att all skit virus håller sig borta. Jag lyckas ju få skiten fast jag har Telia säker surf.

I eftermiddag skall jag hämta min kära barnbarn Kelvin & Tindra på dagis, dom skall sova här i natt.Härom dagen när Elli skulle träna så kom barnen hit, Tindra hade packat sin ryggsäck med kläder för hon ville sova här. "Gosetrollet"

Kelvin vill så gärna att vi skall scrappa när han är här, han är faktiskt riktigt duktig, det skall vara band och brads på. Skall ladda upp hans alsters här en dag. Tur att jag köpte en massa papper i början som jag inte tycker sådär jättemycket om (ni som scrappar vet vad jag menar). Dom fick Kelvin och Tindra + att dom fick låna min Scrapfolie för att kunna förvara sina papper. Det blev 2 mycket lyckliga barn.

På dagens programet står det Träning, hundpromenad, städning, barnhämtning, middag och gosa med barnbarn.

Nu är jag här igen. Kunde ju inte låta bli kameran på våran promenad, och tur var väll det fick en del underbara foton.

Vinterbadaren i familjen "Tyson".







Balder nöjde sig med att gräva på stranden.




Utsikten från min fikasten.



Försökte mig på lite naturfoton också.

Tyckte att dessa löv var så fina.



Kottarna sitter på en nerblåst gran. Vackra tyckte jag.



När vi kom hem var jag tvungen att bada Balder. Han var lerig hela han. Tyson är ju så hög så det var bara en bit på hans ben som behövde tvättas.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe låter som det skulle bli snygga kardor fram mot sommaren.

Lycka till med träningen.
Kram Bammie

Anonym sa...

Det låter som en riktigt mysig dag du har framför dig!! Visst är det bra att kunna överlåta sina mindre lyckade pappersköp på sina barn/barnbarn. De blir överlyckliga och själv slipper man ha så dåligt samvete för att man spenderat i onödan ;-)

Kram

MOLLES BLOGG sa...

Låter som en underbar dag!

Här har man en lycklig dotter som får ens misslyckade pappersinköp*ler*

Ha en bra helg!

kramisar

Anonym sa...

Mysigt med övernattningsgäster:)
Önskar dig en underbar helg!
Kramar om

Lilo sa...

Vilka fina foton Bettan! Balder ser lika olycklig ut som Laban om han åker i badet. ;) Ha en mysig helg!

Anonym sa...

Vilken toppendag och fina foton bjuder du på!
Kram

Lilo sa...

Ha! Nu är jag här igen! DATTEN! Du är utmanad i min blog!