söndag, december 17, 2006

2006-12-17

Söndag

Dagens namnsdagsbarn: Stig
Dagens ordspråk: Den ene vargen biter inte den andre.

+ 5 grader Regn

Så skönt det var i går, en dag utan regn det känndes nästan som vår för det var ju varmt också.
Det blev inte många timmars sömn igår efter nattarbetet. Jag skulle slutat kl.09:45 men en av mina arbetskamrater kom in redan kl. 07:30 och då fick jag åka hem.Kom väll i säng vid 9 tiden och sov till 11. Upp o hoppa butiken skall öppnas kl 12:00.
Lurade faktisk till en stund efter middagen så jag klarar det. I natt skall jag jobba igen slutar kl 07:30 och skall klippa mig 10:45.
I fredags städade jag vardagsrummet vände nog upp och ner på allt för det tog hela dagen, men rent blev det. Tomtarna kom upp i går.Här är några av dom det finns mer i köket och i hallen.


Måste göra klart dom sista julkorten i dag och hoppas på att dom kommer fram. Läste i tidningen att sista dagen var i går den 16:e, det hade väll jag missat. Sen har jag fått beställning på en layout som jag skall scrappa. Tänkte att jag skulle försöka att få den klar innan jul också. Vet precis hur jag skall göra så det kan gå fort om jag inte ändrar mig när jag väl sitter där.

På tisdag är det tänkt att vi skall åka ner till Ullared hoppas , hoppas att där inte är någon kö. Är väll i stort sett färdig med julklapparna den svåraste är kvar och det är till Toni.Det blir väll som dom andra åren till slut "Nya träningskläder".

Nu är det dax att svira om från morgonrock till kläder för butiken skall öppnas.

6 kommentarer:

Lilo sa...

Oj vad tomtar Bettan! Tur du har de där på golvet och inte "på loftet" ha ha ha! Ha en härlig tredje advent! KRAM!

Anonym sa...

Wow vilken tomteparad!! :-) Nu får man julkänslor! Här ska barnens gran in nu för dom håller på och tjatar så öronen nästan trillar av!! Den stora får väl bli senare i eftermiddag.

Ha en härlig tredje advent vännen!
Kram!

Anonym sa...

hallå morsan!
Åh, vad fint det ser ut med alla dina tomtar!!!
Vill oxå åka till Ullared!! Mockla dig som inte bor sååå långt bort! Hoppas att det inte är allt för mkt folk.
kram Tina

Anonym sa...

Oj vilka stora fina tomtar du har.
Ha det ogtt
Kram

Anonym sa...

Oj vilken tomteparad!
Hoppas ni kom till Ullared, shopping är alltid nice!
Kram

Anonym sa...

Håller tummarna för att det inte är så mycket folk imorgon på Ullared.
Vad många fina tomtar du har!
Kramar om