söndag, december 03, 2006

2006-12-05

Tisdag

Dagens namnsdagsbarn: Sven
Dagens ordspråk: Som man sår får man skörda.

+ 8 grader REGN

I dag visade äntligen vågen -0,6kg= 3kg och en guldstjärna.Mätte mig med måttbandet och hade minskat med 7cm runt maggen så träningen har gjort sitt även om inte vågen visar det. HURRA! Nu går jag ju inte på VV mötena utan fixar detta själv hemma. Jag skall ordna en burk där jag lägger mina pengar för viktminskningen så jag får väll sätta gulstjärna på den.

Igår var jag nere på akupunktur och jädrar i havet vad jag haft ont inatt. Det sa hon att man kunde få första gången och det är klart att det var jag som skulle få det. Birgitta som sjukgymnasten heter trodde att detta skulle hjälpa mig, så det är bara att hålla tummarna.Nu skall jag dit på fredag igen och nästa vecka 2ggr också sen blir det 1 gång i veckan tills jag fått 10 behandlingar.

Levande nåldyna.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Aj, aj, aj, jag ryser när jag ser alla nålar i ditt ben. Gjorde det inte ont?
Vad duktig du är med vikten Bettan, hejja dig!!!

Skickar massor av kramar till dig och hoppas att du inte har lika ont idag.

cloud sa...

Hejsan

Wow det där ser ut att göra ont... Grattis wow 7cm det är ju jättemycet!

Regnställ har jag inte tänkt på ...hm det kanske vore en ide...

Får se om vi lyckas kika ner är du upptagen hela veckan innan jul?

Stor Kram hoppas nålarna funkar!!!

Anonym sa...

WOW, sicken sticksig brutta!!! AJ, det ser inte mysigt ut...MEN hoppas att det hjälper!

WOW vad duktig du är! Där ser du..måttbandet är guld värt! SUPERBRA JOBBAT MORSAN!!! HEJA dig!!!
Många kramar från mig!

Anonym sa...

Huuuu.... det ser INTE skönt ut! Mamma har försökt få sätta på mig vid diverse olika "smärttillfällen" men jag har alltid vägrat (hon är sjukgymnast också)Jag tycker det verkar SÅÅÅ läbbigt! ;-)

MEn jag hoppas det hjälper dig!
Kram

Anonym sa...

Wow vad du är duktig och 7 cm är ju massor, bra kämpat!
Jag har provat akupunktur en period mot min smärta i mina höfter men det hjälpte tyvärr inte, hoppas det går bättre för dig!
Kram

Anonym sa...

Härligt kämpat med vikten och måtten!

hoppas att nålarna hjälper dig! Skulle aldrig våga sticka mig friviligt..

Tack för den underbara maran förresten, ser redan framemot nästa år!

Ha det!

Kramisar Molle

Anonym sa...

Hehe det ser läbbigt ut men jag hoppas att det hjälper. Jag fick i akupunktur för nacken och det hjälpte så där kan jag säga.

Grattis till 7 cm mindre inte så illa.

Kram Bammie