måndag, december 11, 2006

20006-12-11

Måndag

Dagens namnsdagsbarn: Daniel Daniela
Dagens ordspråk: När man tvättar en trappa, ska man börja uppifrån.

+ 6 grader REGN och BLÅST

I dag visade vågen snällt -1,4 kg = 4,4kg.

Sitter här och väntar på Elli och barnen, här skall det bakas i dag. Kelvin, Tindra och jag gjorde pepparkaksdeg i går så det skall bli pepparkakor, pepparkakshus och lussebullar. Det skall bli så mysigt, älskar att baka med barnen.Har laddat batterierna till kameran för vi måste ju föreviga det hela också.

I fredags fick jag ström i akupunkturnålarna det låter läskigare än det var, det kändes som om man fick TNS. Till er som undrar om det gör ont med nålarna kan jag medela att det inte känns när dom sticket dit dom. Vet inte om det kan bero på allt fläsk men Birgitta säger att nålarna är så tunna.
Trodde igår att Jaaa, det känns nog bättre det skulle jag inte sagt för i natt har det varit som vanligt och nu gör det lika ont.

Mitt lilla barnbarn Julia har ringt och längtar efter farmor hon kan prata i en timmes tid om alla minnen härifrån och vill inte sluta. Hon bor hos en stödfamilj utanför Borlänge och dom är underbara mot henne, det hörs att hon mår bra.Så det är ju en tröst i bedrövelsen. Efter nyår skall jag åka upp och hälsa på henne saknar henne så att det gör ont i hjärtat.

Ni kommer garanterat att få se foton ifrån vårat bak här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att Julia har det bra, förstår att det känns bra. Hoppas baket blev lyckat!
Kram

Anonym sa...

Kul med bak :)
Jag komemr inte att baka i år tyvärr, skaää nog göra lite marsipan gubbar med barnen :)

Kram