måndag, december 11, 2006

2006-12-15

Fredag

Dagens namnsdagsbarn:
Gottfrid
Dagens ordspråk: Den som inte unnar sig själv något unnar inte heller någon annan.

+ 8 grader Mulet

I onsdags hade jag en underbart söt Lucia och en underbart söt tomtenisse här på besök.

Kelvin och Tindra mina älskade barnbarn.

Man kan inte tänka sig en bättre avslutning på en eftermiddag än så här.

Jag skulle egentligen varit på akupunktur i tisdags men ringde återbud. Första gången jag gick ditt så fick jag ju så ont på natten så jag inte kunde sova nästan något, det skulle man inte få så det var säkert något annat sa sjukgymnasten. Andra gången kände jag inget. Men så i tisdags var jag där för tredje gången och en halvtimme efter ungefär så fick jag så förbaskat ont igen och sedan har det hållit i sig. Innan jag fick akupunktur hade jag bara ont när jag satt länge eller på natten men nu har jag ont dygnet runt. Så det känns inte som att jag vill pröva på detta mer. Ringde dit i morse för att prata om det men då var det stängt idag.Fy så mycket gnäll det blev, men jag är ganska besviken.

I går var Elli och jag i Kungsbacka och i Kållered för att shoppade lite. Trodde att jag handlat färdigt julklapparna till barnbarnen, men nej då det fanns mer att shoppa.

I natt och på söndag natt skall jag vara på Fagared och då skall jag sticka en mössa till Kelvin. Han blir ju så lycklig när mormor gör något till honom och Tindra skall ju få sin Poncho.

Så här kommer den att se ut.


Det är ju Dinosaurustaggar på den så den blir säkert populär.

Nu får jag nog försöka att masa mig bort från datorn och ta tag i dammtrasan i stället så att alla mina älskade tomtar får komma fram ur sin gömma.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inget vidare med nålarna.

Verkligen gulliga små lussefirare du haft på besök och vilken kille skulle inte bli överlycklig för en sån mössa!

Önskar dig en riktigt trevlig 3:e adventshelg!

Kramisar Molle

Anonym sa...

Underbar mössa! Det är nästan så man skulle kunna tänka sig en sån själv ;-) Motagaren kommer garanterat att bli överlycklig iallafall!!

Kram och lycka till med dammandet och tomtarna!

Lilo sa...

Önskar att jag fått besök av det söta luciatåget också! Härligt med tomtar, hoppas du får slippa det onda! Kram!

Anonym sa...

WOW vilken mössa, hur cool som helst, vilken lycka det kommer att bli!
Söta barnbarn du har!
Kram

Anonym sa...

Vilken tuff mössa! Den måste bli uppskattad.

Härliga foton från lussefirande och pepparkaksbak.

Hälsa E från mig.
Kram
Bammie

Anonym sa...

En helt underbar mössa.
Sååå söta små barn som lussade för dig!
Kramar om

Anonym sa...

Hallå morsan!

Vilket gulligt luciatåg!
Kelvin kommer att bli jätteglad för den fräcka mössan! Du är så duktig!!!
Hoppas att det onda försvinner!!...så skrämmer vi det onda BU!
många julkramar från Tina