måndag, oktober 30, 2006

2006-10-30

Måndag

Dagens namnsdagsbarn:
Elsa Isabella
Dagen ordspråk: Den som lyssnar i smyg får höra sanningen om sig själv.

+ 8 grader Mulet

- 0,5 kg Väldigt besviken kan jag säga, så som jag har tränat och stått i ja, ja det kanske blir mer nästa vecka tur att jag inte gått upp i alla fall.

Jag har försökt att skriva här inne i två dagar men det har inte min blog velat, har inte kommit in, fel på sida.

Mitt växthus höll. Det blev ju inte riktigt så svår blåst som dom spått men gisses vad här blåste ändå. På morgonen efter så smög jag runt husknuten när jag skulle titta till växthuset för jag kommer ju ihåg synen efter stormen Gudrun. Inte fick vi upp båten jag och Jimmy det hade ju redan börjat att blåsa förmycket när vi skulle i väg. Men i går hämtade Toni och jag hem henne så ny står hon i säkert förvar här hemma på gården "Kajsa".I lördags fick vi för oss att vi skulle till Ullared och Gekås "HA, HA" det hade halva Sverige också. Det hade varit en låååång kö redan kl. 07:45 på morgonen vi var där kl. 12:30 och det var fortfarande kö. Vi pratade med en kille som hört att det var 72 st förbeställda bussar dit.Vi skall göra ett nytt försök på Onsdag.
När vi var där gick vi ju runt i dom andra affärena och hittade såååå fiiina möbler så nu skall här sparas. Vi hittade ett matsalsbord som vi vill ha och det fanns likadana soffbord, tv-bänkar, hyllor mm.

Matsalsbordet



Soffbordet




Färgerna ser olika ut på fotona men det var samma, skall vara som matsalbordet.

I kväll är det dax för Plates/matta igen + 60 min på löpbandet. Skam den som ger sig.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina möbler!!
Jag hejar på dig Bettan, du är så duktig. Ha det jätteroligt på Pilatesen ikväll!
Kramar om

Anonym sa...

Hej kusinen, vad du är duktig som har satt fart med träning. Det var fina möbler som ni har hittat. Många kramar pia

Anonym sa...

Snygga bord!!!

Anonym sa...

Heja Bettan!

Du vet att muskler väger mer än fett va?! Så med den intensiteten du tränar så kanske du inte går ner så mycket bara för att du får en massa nya muskler. Men det är ju ändå en positiv grej för då byter du ju ut sladder mot härliga fasta muskler! (något som skulle kunna behövas på denna kroppen som sitter här och skriver...) En teori bara, men jag tycker du är superduktig!!!

Hoppas ni får bättre lycka med Gekås på onsdag, men det är ju höstlov nu så det kanske är en "trång" vecka där denna veckan?!

Kramar, kramar...

Anonym sa...

Bettan...HEJA DIG! Du är bäst! Du skall se att det ger resultat på vågen snart! Mät dig vettja! Det är jättekul att även ha kollen där.
Vilka fina möbler ni har sett. Längtar efter dig...när skall vi få till det att du kommer hit?!
KRAMAR I MASSOR//Tina

Anonym sa...

Muskler väger mer än fett!

Snygga möbler. Jag förmodar att det är den affären som ligger där Jysk låg förut. De har massor av snygga saker. Det är tur att det ibland är så mycket folk på GEKÅs så att man hittar de andra affärerna. :)

Kram till dig.
Bammie

Anonym sa...

Du är ju jätteduktig och tänk vilken fast och fin kropp du får även om viktminskningen av förklarliga skäl inte går så fort.
Fina möbler med!
Kram

Anonym sa...

0,5 kilo är ju jättebra!!!
Tror att det är bättre på lång sikt om man inte gå ner för fort.

Sedan får du ju mer muskelmassa nu när du tränar, och muskler väger ju mer än fett.
Använd måttbandet istället för vågen, då ser man resultatet på ett annat sätt!

Snygga möbler, by the way!

Ha det gött denna regniga tisdagseftermiddag!

Anonym sa...

Kramisar Molle skulle det oxå stå i meddelandet ovan*ler*

Men det slet sig!

Anonym sa...

Heja på Bettan! Bara träna på så ska du få se vilken skillnad det gör på kläderna om ett tag. HÅller med om att det är bättre att använda måttband. Även om det inte märks på vågen att man blivit smalare, så märks det på måttbandet. Ha det gott.