fredag, oktober 20, 2006

2006-10-20

Fredag

Dagens namnsdagsbarn: Sibylla
Dagens ordspråk: Det är inte lätt att köpa havre av gåsen och korv av hunden.

Mulet

AJ, AJ, OJ, OJ är det normalt att ha så här mycket muskler i kroppen???????
Jag var ju på Pilates boll/matta i onsdags och i går kände jag hur mycket muskler jag har både i rygg och i mage som jag inte använder. Jag har ju gått på löpbandet tisdag och torsdag så rumpan och ben har också muskler känner jag.Bra med dessa löpband är att man kan ställa in olika program så jag har gått ett program där det växlar mellan plant och olika lutningar så man får verkligen jobba.
Pilatesen var ju jättekul men jösses vad otränad man är. Vi låg på rygg med benen rakt upp och skulle lyfta rumpan , säkert, jag kom kanske 2mm ovanför golvet dom andra lyfte säkert 15cm.Det var faktiskt ganska pinsamt för jag hade en dam brevid mig som var långt över 60 år, hon var vig och tränad kan jag lova. Det visade sig att hon gått på Yoga innan för instruktören undrade också.Henne skall jag nog inte lägga mig brevid nästa gång eller så kanske jag skall göra det för att bli sporrad till att bli lika vig när jag är över 60.
I kväll är det dax för löpbandet igen, 60 minuter minst.

Idag skall jag scrappa hade jag tänkt mig, har en lo som ligger sen i söndags som är halvfärdig. Har även skrivit ut lite foton sen våran Turkiet resa som jag är sugen på att göra.Men det kan säker bli att jag gör något annat i stället, sådan är jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Bettan vad duktig du är!!!
Pilates är nåt jag har funderat mycket på men jag har inte kommit till skott ännu.
Ha en underbar fredag!
Kramar om

Anonym sa...

WOW vad duktig du är morsan!!!
Själv var jag ute och gick med stavar imorse i en timma innan frulle..hihi.. Har mätt mig med måttbandet och har minskat hela 9!!cm i midjan (vilken midja förresten hihi). Är sååå sporrad!
Heja dig! Visst är det gött att ha kommit igång?!
Hoppas att du får en härlig helg!
Många kramar Tina ps..saknar dig oxå!!

Anonym sa...

Jösses vad du är duktig, du blir värsta fitnessdrottningen :o)
Jag kände som du första gången jag var på pilates, men det blir bättre!
Kram