onsdag, oktober 25, 2006

2006-10-25

Onsdag

Dagens namnsdagsbarn: Inga Ingalill
Dagens ordspråk: En liten kan göra mycket, medan en stor vänder sig.

+ 8 grader Växlande molnighet.

Äntligen ser det ut att bli en dag med sol.

I går var det dax för migrän , jag vaknade med migrän tog en tablett och sov till 12:30 sen var jag seg hela dagen så i går blev det ingen träning .Men i kväll är det dax för Pilates/boll igen, kul. Var faktiskt på Pilates/matta i Måndags då var även min älskade dotter med, det var kul att träna i hop med henne igen.

I söndags skickade jag foton för framkallning till Fotoquick och fick dom i går. Det var foton från våran Danmarks resa och vårat Lisebergsbesök, och jag som inte gjort färdigt albumet med våran resa till Astrid Lindgrens värld ännu.
Ja, Ja det kan ju vara bra att ha dom i fall andan faller på.

Nu har jag börjat med viktväktar mat "igen" för villken gång i ordningen vet jag inte men jag tänkte att om jag lägger ut det här så har jag ju lite press på mig. Tänkte att jag skall återkomma med detta en gång i veckan.Förra gången jag gjorde detta så gick jag ju ner 29 kg och då var jag inte ens nere på min målvikt. Jag har gått upp i vikt igen men inte allt detta. Det gick så lätt sist och nu har jag ju börjat att träna också så det skall nog gå vägen. Denna gången har jag 22 kilo att gå ner till min målvikt. Så nu Tina får vi peppa varandra.
Läste i senaste tidningen från Viktväktarna om en tjej som la 5 kronor i en burk för varje hekto hon gick ner och 50 kronor för varje guldstjärna (-3kg) hon fick.När hon nådde sitt mål så åkte hon till New York för sina pengar. Detta tyckte jag var en jättebra idé så det skall jag göra och sedan skämma bort mig med något som jag skall tänka på under resans gång. En dröm jag har är ju att åka till Eilat och bada med delfiner men det är ju bara krig och elände där så dit kommer man väll inte.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Här är en som kommer heja på dig Bettan. Du ska se att det kommer att gå jättebra:)
Skickar massor av kramar till dig

Anonym sa...

Här har du en viktväktare till. Vi får peppa varandra. Läste också om den tjejen som lade pengar. Kanske ingen dum ide.
Ha det gott.
Kram Eva-lena

Anonym sa...

Du vet att jag hejjar allt jag kan, det kommer att gå strålande för dig!
Kram

Anonym sa...

Och jag hejar också! så du har en massa påhejare bakom dig :-)
Det kommer att gå bra vännen!

Kram

Anonym sa...

Hallå morsan!
HEJA dig! Klart att du fixar detta! VI är ju två!! Så nu peppar vi varandra till max! Du...ingen flötig go paj på maran den 2:a va?! Vad duktig du är som tränar!! Har själv börjat med gympa två ggr i veckan och så powerwalkar jag flera gånger i veckan! Tjohooo...nu är det andra bullar som gäller!
Kram på dig!!!

Eleonore sa...

Jag vet att du klarar det älskade mamma, du mår ju så mycket bättre när du gått ner ett par kilo och jag kan garantera dig att dina höfter blir gladare när dom får några kilos mindre belastning!

Låt nu ingenting komma ivägen för ditt välbefinnande... sparka iväg den skiten som försöker komma ivägen, du vet att jag stöttar dig.

Jag hade gärna tränat med dig igår men jag hade ju annat att göra och blommor fick jag oxå ;)

Puss och kram mamma... jag älskar dig!

Scraphönan sa...

hmm önskar så att jag oxå kunde finna motivationen att börja viktväkta igen... har typ 20kgmed som behöver bort....

hm ska kanske ta och leta upp mina VV böcker.
Kramis ANna-Lena