onsdag, januari 02, 2008



Dagens namnsdagsbarn: Svea
Dagens ordspråk: Det är bättre att foten slinter än tungan.

+ 2 grader mulet.

GOTT NYTT ÅR ALLA MINA VÄNNER!


Här har allt gått i sin gilla gång. Nyårsafton var vi här hemma med Kalkonmiddag och tog det lugnt.

I går kom Kelvin och Tindra hit, dom har sovit här i natt för Elli jobbade natten och dom är lediga från dagis i dag.

Vi har skaffat oss en ny familje medlem. Det är en Brun Regnbågsboa (Epicrates cenchria) som barnen döpt till Ormis

Varning! känsliga tittare bör titta bort nu.

Kelvin & Ormis.



Tindra & Ormis.



Jag har ju glömt bort att berätta att jag har blivit cirkelledare i Scrapbooking och skall hålla min första kurs den 21/1-08 i Varberg. Detta skall bli så roligt, har ju haft en del kurser när Elli hade Scrapbutiken och tyckte att detta var jättekul.

Nu skall jag ta hand om mina älskade barnbarn. På återseende.

HA DE GÖTT!

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

hei hei og godt nyttår til deg også;)
men huff og huff for en slange da.. de er nå jammen meg tøffe som tør å holde i den der.. det hadde ikke jeg tørt i alle fall hi hi
klem fra elisabeth

Anonym sa...

Gott Nytt År till dig!
Kram vännen!

Anonym sa...

Grattis tíll cirkelledarskapet, så roligt för dig!
Ormen är vacker att titta på, men tror inte jag skulle vilja ha en ;)
Ha det bra mion vän!
Berith

Anonym sa...

Åh vilket underbart uppdrag för dig Bettan. Passar väl dig som hand i handske!! Jättekul!
Läskig orm ni skaffat er förresten-och modiga barn som vågar ha den runt halsen ;-)

Kram

MOLLES BLOGG sa...

Gott nytt år och god fortsättning på det nya året!

Skulle aldrig våga hålla i den där läskiga ormen *ryser*. Är definitivt impad av barnbarnen som verkar vana ormhållare.

Ha det gott!

Kramisar

Susanne H / snuffehar sa...

God fortsättning!
Jag har en liten utmaning i min blogg. Det vore jättekul om du antog den.

Anonym sa...

Hade jag läst här först så hade jag sett att du ska vara kursledare:)
Ja du, ormen den tycker jag ser görläskig ut och inget jag vill ha runt halsen...
Kramelikram