söndag, augusti 27, 2006

2006-08-27

Söndag

Dagens namnsdagsbarn: Rolf Raoul
Dagens ordspråk: Man tar igen på gungorna vad man förlorar på karusellen.

+ 18 grader Mulet.

Jaha då var det några dagar sedan man skrev här.
Det händer inte så mycket på dagarna när man jobbar på nätterna man är bara slö i största allmänhet och gör bara dom tråkiga hushållsysslorna.
I går fick vi för oss att åka till Ullared det var mest NetonNet som lockade.
Vi fick köpt en ny Tv och video till barnbarnen som dom skall ha i sitt rum.
Dom har haft en gammal tv där innan som man inte kunde sänka ljudet på vi satte för kartong på högtalarna men det blev inte tillfredsställande så dom har inte haft så mycket glädje av den.
Nu kommer ju hösten och då blir det inte så mycket utelekar då kan dom få tv-en så dom kan titta på film och spela spel.

I går kom min syster förbi på sin fina motorcykel. Äntligen har hon fått köpt en efter att ha haft sitt Mc-kort i 20 år. HEJA SYSTER YSTER!!!!!
Den var så fin. Kan lova att jag blev avis.

En bikini har jag fått tag på, så som jag har letat den fanns på Cellbes så det blev lite annat också inför resan till Turkiet.
I dag händer det inte så mycket skall packa ordrar och röja i källaren för i morgon kommer dom för att byta pannan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du, det lät inte helt fel med "skaldjursafton". Det är ju SÅÅÅ gott. Har ätit hafskräftor en gång i sommar men jag behöver nog minst en omgång till ;-)

Ha det bra! Kramar!

Anonym sa...

Att shoppa är ju alltid roligt så jag förstår att det var en bra dag igår :o)
Kram

Anonym sa...

Kul att shoppa:)
Nu är det inte lång tid kvar tills ni åker. Skönt att komma iväg, speciellt när vädret är som det är just nu...
Kramar om

Anonym sa...

En yellow polka dot bikini! En prickig baddräkt där midjan är bar!..tjohooo vad kul att du hittade en så att du kan lapa sol om ett litet tag...inte avundsjuk alls...*fniss"..
Ullared, vill oxå dig och shoppa...men det får nog bli i oktober nångång skulle jag tro. RÄKNA med att det blir en sväng om dig på hemvägen!!
Kram Tina

Anonym sa...

Vad skönt att du fick tag på en bikini. Inte det lättaste alla gånger.
Ha det gott.

Kram Eva