torsdag, augusti 03, 2006

2006-08-03

Torsdag

Dagens namnsdagsbarn: Tage
Dagens ordspråk: Erfarenhet utan lärdom är bättre än lärdom utan erfarenhet.

+ 19 grader Regnskurar

EN LITEN UPPDATERING.....


Har inte varit inne och skrivit på ett par dagar, det har väll inte hänt så värst mycket.

I söndags åkte Elli, barnen och jag till Liseberg vi hade en underbar heldag.
Dom fick till och med lurat upp sin mormor i Flumeriden (pinnarna som Kelvin kallade det) men jag blundade i backarna.

Mat var ju vi tvungna att ha för att orka med.

Det bästa man har sätter man på bordet.

Sen skulle dom ha efterrätt.


Och så lite karuseller.


Två nya Lisebergs Kaniner.



Vi gick även och fotograferade oss fyra, ett sådant där gammaldagsfoto med fina kläder. Tindra var i 7:de himlen när dom började plocka fram underkjol, fin klänning, spetshandskar och en hatt hon blev så fiiiin. Kelvin fick en fräck mockajacka med fransar hölster, pistol och hatt sen stack dom ner pengar i hölstret så att han skulle se ut som en bankrånare. Han la till en sådan tuff min. Eléonore och jag hade också gudomliga klänningar, spetshandskar,solfjäder och hatt.
Se så fina vi är.


Tindra blev så ledsen hon ville ha med sig sina kläder hem, så nu har mormor beställt mönter till prinsesskläningar så här skall det sys senare.

Måndag och Tisdag gick åt till att försöka hitta en bikini till mig. Men Icke sa Nicke jag får ta med min gamla baddräkt till Danmark, det går väll det med. I går körde jag Elli, barnen och lilla Busan till veterinären. Busan skulle veterinärsbesiktigas, chipmärkas och få sin första vaccination.

Jag har faktiskt packat färdig inför Lördagen så i dag skall jag ta hand om Kelvin och Tindra så att Elli kan bli färdig också.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken heldag på Liseberg och vilka söta kaniner!
Mysigt att åka till Danmark!
Kram

Anonym sa...

Åh vilka fina foton!!! Ska bli kul att se det "gamla" sen:)
Tack snälla gulliga du för hemleveransen, du är bäst!
*Kramar om*

Anonym sa...

Åh, sicken mysig dag ni hade på Liseberg! Du, morsan, ang tyger till klänning! KOM HIT vettja! Jag har ju några fina tyger kvar sen min kära lilla mor hade tygaffär! Har en hel del andra tyger till klädsömnad oxå!! Så sätt dig i bilen och kom!!
KRAM din bonusdotter!!!

Anonym sa...

Hej Bettan. Vilken härlig dag ni har haft på Liseberg. Och vad fina ni var på kortet ett sådant skulle jag me vilja ha. kramar Pia

Anonym sa...

Fina kort. Ni verkar haft en kanon tripp på liseberg. Hoppas ni får det bra i danmark :)

Kram Eva-Lena

Anonym sa...

Vilka vackra damer (och herre förstås :-) ) Ni verkar ha haft en toppendag! Kul! Hoppas ni får det lika härligt i Danmark. Det var ju iallafall tur att det inte var denna regniga veckan ni var där ;-)

Må så gott, kram!!