söndag, mars 26, 2006

2006-03-26

Söndag

Dagens namnsdagsbarn: Emanuel
Dagens ordspråk: Det har aldrig funnits ett bra krig eller en dålig fred.

Mulet, blåsigt och -1 grad.

Fick en dagbok av Elli för 2år sedan den sträcker sig 10år frammåt, i den har jag skrivit varje dag vad det är för väder på morgonen, mitt på dagen och på kvällen. Förra året denna dag var det +8 grader på morgonen och hör och häpna hela +15 grader mitt på dagen. SUCK. Hörde på vädret i morse att våren befinner sig i Holland för där har det varit +10 grader i natt. Så den närmar sig. En fördel med att det är så kallt nu är att vi inte kommer att få så många fästingar pga. att dom lägger sina ägg nu i Mars och det är för kallt nu för att dom skall överleva.

Bammie har utmanat mig.

1. Vad är klockan? 12:03
2.Ditt namn som det står på födelseattesten: Elisabeth
3. Smeknamn: Bettan
4. Piercings: 4 örhängen hade en percin i naveln men fick ta bort den. Men det skall bli en ny.
5. Ögon färg: Blå
6. Födelseplats: Kinna
7. Favoritmat: Havskräftor och Hummer
8. Ditt lyckligaste minne? När jag blev mamma
9. Någonsin tapetserat något med toalettpapper? Nej. Låter inte som att det är något jag kommer att göra heller. Men man skall aldrig säga aldrig.
10. Älskat någon så mycket att du börjat gråta? Jadå det finns några stycken.
11. Varit med I en bilolycka? Nej
12. Krutonger eller Bacon Bitar? Bacon
13. Favorit dag på veckan: Lördag är en mysig dag.
14. Favoritrestaurang: "Yönet" en resturang i Turkiet.
15. Favoritblomma: Pion
16. Favoritsport: Det har jag nog ingen. Men kan titta iblad på Boxning Och K1.
17. Favoritglass: Magnum mandel
18. Vilken färg har din sovrumstapet? Creme färg
19. Hur många gånger kuggade du på teoriprovet ? Fixade det första gången
20. Vem fick du ditt senaste e-mail ifrån? Min svägerska
21. Vilken affär hade du valt att övertrassera ditt kreditkort på? Det går inte.
22. Vad gör du oftast när du är uttråkad? Sitter vid datorn och suckar
23. När går du och lägger dig? Olika men oftast när jag blir trött
24. Vem kommer att svara på denna taggning först? Vet ej
25. Vem av dem du skickat denna taggning till kommer inte att svara? Hoppas att alla svarar
26. Senaste tv program: CSI
27. Senaste person du gick ut och åt middag med? Min man
28. Vad lyssnar du på just nu? Rix FM
29. Vilken är din favoritfärg? Blått
30. Sjö, hav eller flod? Hav
31. Hur många tatueringar har du? 3st vill ha fler
32. Klockslaget när du blev färdig med denna lista? 12:20
33. Har du någon gång kört slut på bensinen? Japp
34. Katter eller hundar? Hundar
Jag utmanar: Tirre, Evelina, Lilo och Sockergrynet.

Fy katten inget kul det är bara +1grad ute och det SNÖAR!!!!!!!
Har fått scrappat färdigt den layout som jag börjde på igår. Min älskade lilla Kelvin är så bedårande söt på dessa foton.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för utmaning, men har redan hunnit med den, då Mysmasken hann utmana mig före dig! ;)

Fördelen med att våren är sen, är positiv för oss hundägare, fästingäggen dör när det är kallt och fästingantalet blir mindre, det är alltid något!! ;)

kram

Anonym sa...

haha, nu såg att du skrivit om fästingar... snacka om att inte läsa dagboken ordentligt! ;)

kram igen...

Evelina sa...

Nu har jag varit duktig och svarat. Sen hade jag tänkt åka till dig ocg köpa en Creating Keepsakes, om nu bara mannen ville komma hem från sin spackel inhandling någon gång...vi får väl se...
Kram på dig!

Anonym sa...

Vilken fin LO du gjort på Kelvin... ja våren låter sig väntas... BLÄÄÄÄ för vintern!
Kramiz

Therese sa...

Hej Bettan
Tack för utmaningen. Din dotter hann före ;) och jag hade redan svarat på utmaningen när jag såg att du utmanat mig.
Underbar lo på lille Kelvin.
*Kramar om*