fredag, september 07, 2007

Dagens namnsdagsbarn: Regina & Roy
Dagens ordspråk: Man vet vad man har men inte vad man får.

+ 12 grader Sol

I dag hade jag sällskap när jag promenerade, jag tog med mig Balder och det gick jättebra han gick så fint vid min sida hela tiden.
Som ni vet så adopterade vi Tyson, han har inte fått lära sig någontig har även fått reda på att vi är den 5:e familjen som han är hos och han var bara 2 år o 4 månader när han kom hit. Det går inte att promenera med honom i koppel han ligger på och drar så in i norden och då triggar ju han Balder också. Så i går när vi var på kursen så frågade jag instruktören om hon tyckte att jag var dum om jag lämnade Tyson hemma och bara tog Balder med mig på mina promenader, jag har ju samvetskval för detta. Då sa hon att det skulle jag inte ha för det är ju jag och Balder som är och tränar och för att binda våra band ännu mer så skulle jag ta honom med mig. Blev så lycklig att det gick så bra och man såg att han tyckte att det var roligt, så nu har jag en kompis att promenera med, detta har jag längtat efter.

När jag var hos läkaren i går så fick jag en ny cortisonspruta och skall vänta i två månader ifall jag behöver en till. Känns ganska tröstlöst.

När jag var inne i Kungsbacka i går så gick jag in på Kungsmässan och Gina Tricot där jag hittade så fina kläder som jag skall ha på Ellis födelsedagsparty. Det är så kul nu när man inte behöver att leta efter de största storlekarna.

Posten var här och knackade på dörren förrut för att lämna ett paket till mig. Det var mitt månadspaket från Mosh-Posh det som var mindre kul var att hon ville ha 234:- till moms och tull, det blev ju ett billigt månadspaket. Ja, Ja det kostar att ligga på topp.

HA DE GOTT!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Vad kul med en kompis på promenaden. Hur får man Tyson att lära sig det samma eller går det inte?

Duktigt med viktminskningen. Stort Grattis till dig.
kram Bammie

Anonym sa...

Ha ha!!! Ja det kostar att ligga på topp *asgarv*. Du är rolig Bettan! Men så roligt att det går så bra med Balders träning och att han är så duktig. Det är skönt att ha en promenadkompis.

Kram