fredag, september 21, 2007

Dagens namnsdagsbarn: Matteus
Dagens ordspråk: Hämnden är den enda skuld som inte bör betalas

+14 grader Mulet

Idag är det ingen vanlig dag idag är det Andreas födelsedag.

Grattis på din 17 årsdag önskar moster Bettan.

I går när vi var på våran skogspromenad hundarna och jag så såg jag detta roliga.

Myrornas köksträdgård.




Jag har hittat en del jättefina foton i min pappas album, det är några foton på honom som liten, farfar och farmor som unga. Jätteglad är jag för detta så nu har jag scannat in och skrivit ut dessa foton så att jag kan scrappa med dom. Det som inte är så kul är att jag vet inget om dessa foton som tex. var och när. Hoppas att min faster Birgit kan hjälpa mig med detta.
Så alla ni som tar foton DOKUMENTERA fotot skriv på baksidan namn, årtal och var, använd en penna som är gjord för att skrivas på foton med så blir inget förstört.Detta fotot hittade jag det enda jag vet är att det är min farfar för det kan jag ju se, men sen då? var är han och när är detta???

FARFAR



Så nu kliar det i mina scrapfingrar, Jag fick en Periphery Collection Pack (Basic Grey) av min älskade dotter och dom här papprena tror jag kan passa riktigt bra.

Periphery Collection




HA DE GOTT!

8 kommentarer:

Elisabeth sa...

hei hei Bettan..
sååååå flott LO du har laget og du har jeg et SUPER FLOTT rom å sitte å scrappe på.. og ryddig og oversiktlig.. Den trallen som du har til å oppbevare papirer i.. hvor har du kjøpt den? den var jo bare helt mega.. En sånn vil jeg ha (hihi)
En riktig god helg til deg
klem fra elisabeth

Elisabeth sa...

supert tusen takk.. bare synd det er så langt til ikea.. men jeg tenkte jeg hadde lyst til å ta en skikkelig shopping tur en gang så da skal jeg skrive den ned på listen min også.. ja sammen med mye annet hihi
Jeg er på jobb og har hatt det så travelt denne uken.. har vært alene.. så nå tok jeg meg litt tid for det private hihi
ha det bra
klem fra elisabeth

Lisbet sa...

Hej hallo.....

Tack för kommentaren på min blog.

Jag sparar mest i datorn sedan printar jag ut men KÖPER dem av Crimson eller ProPrint. Går så mycket färg på bläckstråleskrivaren. Men små jobb brukar jag printa ut etc.

Ejris sa...

föröker skriva o dukomentera på de bilder som är framkallade eller utskrivna. första digi kameran stor missade ajg nog några mappar på var o när :( numer märker ajg varje mapp när ajg tömmer kameran med datum ev nåtog mer kanske speciellt.
bilden ser gnaks gammal ut i kläderna..lumpen kort kanske? eller beredskap under nått krig...

URsnygga papper det är.... får se om ajg tar mig råd;)
kram

Lilo sa...

Tänk att myrorna odlar svampar. ;) Har du hört "Balladen om den kaxiga myran? " Kanske han som varit framme.
Vilken lyx att få en sådan packe med vackra papper, ska bli kul att se vad du skapar för fint!

Anonym sa...

Mmmmm vilka snygga papper. Jag har också tittat å dem men inte kommit till skott och köpt några än. DE ÄR SÅ FINA! Och vad roligt att hitta gamla foton, det är guld värt. Hoppas bara att du lyckas få rda på historien bakom också. Då blir det ju ändå roligare.

Kram på dig!

Anonym sa...

Ser framemot att få se layouter med detta foto samt papperna.
Kramar om

Anonym sa...

Härliga papper och visst är det svårt med et foto så...
Kram