fredag, oktober 12, 2007

Dagens namnsdagsbarn: Valfrid & Manfred
Dagens ordspråk: Den som inte vill kröka ryggen mot marken får inte kröka armen mot munnen.

+ 9 grader Växlandemolnighet.

Nu sitter jag här och väntar på Elli och barnen vi skall ta pendeln in till Göteborg och Panduro. Tindra skall ha pysselkalas i morgon och då måste vi införskaffa lite pyssel till detta. Undrar just om mamma och mormor också kan hitta något. Barnen tycker att det är så roligt att åka pendeln så då får vi ju göra det också. Skall jag vara riktigt ärlig så är det ju toppen, man behöver inte tänka på vart man skall parkera när man kommer in.

I går skrev jag ju här om att ni skulle få se vad jag har bakat, undra om ni kan gissa vad detta är?

Blanda.



In i ugnen.



efter 5 dagar i ugnen i 55 grader ser det ut så här.



Sedan skall detta blandas i.



Sedan ser det ut så här och nu är det klart till förtäring.



Detta är SNUS, ja ni läser rätt jag har bakat snus.

För 1,5 kg snus men el-förbrukningen kostar detta 250kr.
Köper man snus så kostar en stock á 500gram 279:-

Så det blir ju mycket billigare så här.

HA DE GOTT!

6 kommentarer:

Anonym sa...

=O Det visste jag inte..att man kan göra snus hemma!!
Och det smakade bra?!? ;o)

Du har blivit utmanad! Kika i min blogg!

Kramis!

Anonym sa...

Men du.... Vad har man i?
Min man skulle nog gärna vilja veta det...

Kram
Mette

Anonym sa...

Isch.... det såg inte såvärst gott ut (fast det tycker säkert min man) men det blev ju klart mycket billigare... Men jag avstår nog att smaka tack ;-)

KRam

Ejris sa...

men var är fotot på dig med prillan då???
smakar inte allt snus när man använder ugnen efter en sån här lång tilllagning?

men stor prisskillnad är det ju
kram

Lilo sa...

Men allvarligt! Är det på riktigt?? Kan man göra snus??? Det borde sambon prova... jag äter inte sådant läbbigt! Jag vill ha choklad istället! ;)

Lisbet sa...

Trött i mössan idag, undrar om jag håller på att bli förkyld!! I alla fall så har jag tagit mig tid att scrappa vilket känns bra men jag är i alla fall inte riktigt på hugget så nu surfar jag runt istället.

VA. kan du göra SNUS - häftigt.