onsdag, augusti 08, 2007

Dagens namnsdagsbarn: Silvia & Sylvia
Dagens ordspråk: Av en fjäder kan det bli fem hönor.

+ 19 grader Mulet.

Jaha, då var det härliga vädret över för denna gången. Vi fick två underbara soldagar med 25 grader varmt och nu kommer regnet när som helst.

I måndags tog vi Kajsa båten för att åka ut till vår an ö. När vi startade båten så rasslade det lite grann i motorn men den gick i gång och vi åkte ut.När vi skulle lägga till så dog motorn och sen gick det inte att starta den med el starten. Vi hade motorn inne på lagning just för detta felet i våras och nu gick den sönder igen. Toni fick dra igång motorn och för säkerhets skull så gick vi hem igen när han fått i gång den. På vägen tillbaka gick motorn jättekonstigt och bara ca 200m från bryggan så dog motorn. Som tur var vad det mycket båtar ute så vi blev bogserade in till bryggan. Jag hade ingen större lust att simma med båten i land för det är bara 18 grader i vattnet och det är för kallt för mig. Vi åkte hem och hämtade båtkärran och drog hem båten så nu skall vi bara ha tag i Kjell igen så att han får kolla vad som hänt. Det är nog inte meningen att vi skall ha båt.

Jag fick scrappat två stycke layouter till under mina nätter på Fagared men jag kan inte komma på någon titel för någon av dom, får klura på detta och återkomma med dom.

I går så tog jag en sväng in till IKEA och köpte tyg till gardiner som jag skall sy idag, tänkte mig nya gardiner in till vardagsrummet. Köpte även knappar till min kappa så att den också blir klar.

Min älskade syster och hennes två söner åkte till Alanya i Turkiet i dag, måste erkänna att jag är grön av avund vill också dit.Hoppas att dom får det underbart för det är dom värda.


Såg i Evelinas blog att jag blivt utmanad, skall fundera på detta.

Nu skall jag ge mig på tyget så att det blir gardiner.

HA DE GOTT.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja inte får det vara sol och varmt för länge ;)
Kram

Anonym sa...

Som tur är så sprack det upp idag och det blev lika varmt och fint som igår:)
Synd med motorn, det är så trist när det ska strula.
Kramar om

Anonym sa...

Det var ju tut i oturen att den dog så nära land och at någon kunde hjälpa er...
Kram

MOLLES BLOGG sa...

Åh, vad trist med båten. Hoppas att ni får rätsida på problemet.Kanske får vi fler fina dagar, även om det inte ser ut så idag.

Ha en trevlig helg!
Kramisar

Ejris sa...

vädret är ju bara för konstigt sol o sommar 2 dagar. sen kvavt fom bara den åskan går runt om oss med god marginal men skulle behöva lite dunder här

kram

Anonym sa...

Tråkigt med motorn. Nu när det äntligen blev solväder. Hoppas att det går att laga den igen.
Kram Bammie

Anonym sa...

Alltid ska det krångla nånstans... Men idag är det sol igen. Härligt!!

KRam

Anonym sa...

MORSAN!...KÖP INGA KNAPPAR!!! Sätt dig i bilen o kom hit istället! Här finns MILJONER!!!!!
Saknar dig!!
puss o kram Tina