tisdag, augusti 21, 2007

Dagens namnsdagsbarn:Jon & Jonna
Dagens ordspråk: Vänner väljer man, grannar får man.

+19 grader Sol

Duktiga jag har promenerat en rask morgonpromenad på en timma nu Måndag och Tisdag och har tänkt att fortsätta med detta. Så skönt det är att komma ut så på morgonen. Vi har ju så härlig natur här också och det gör ju det hela mycket lättare. Som ni kanske kommer i håg så har jag ju så ont i min höft och fått både cortisonspruta och akupunktur och inget har hjälpt så jag tänkte att det kanske hjälper om jag rör på mig. Värst är det när jag ligger ner och när jag sitter, är vaken hur många gånger som helst på natten för att det värker så in i norden nu har det börjat att vandra nedåt också så jag hoppas att det kan hjälpa med promenader.

I fredags var Kelvin och Tindra här vi promenerade ner till Lygnern och där skulle dom ju ut i vattnet. Dom var så sugna på att doppa sig men klockan var åtta på kvällen och vi hade inget med oss. Men blöta blev dom ändå.





Kelvin och Tindra ville att jag skulle fotografera dessa kräk som fanns i mängder på vägen ner till sjön.



Dom är ju så äckliga och dom finns ju i massor här.

Nu skall jag ut i det fina vädret här är varmt och gott och solen skiner så man får passa på.

Ha de gott!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej vännen.
Har du testat med massage för höften? Ibland kan det hjälpa.

Härliga foton har du som vanligt. Men att fota de där äckelsakerna var väl inget vidare. Jag försöker att inte se dem istället.
Ha de gött.
Bammie

MOLLES BLOGG sa...

Åh, vilka underbara foton på barnbarnen!
Hoppas att du får ordning på höften och slipper värken!

Anonym sa...

Bläää..för slemmiga saker...dom kan jag vara utan...;o)
Vad med underbara foton du har tagit och ni verkar ha det så mysigt hemma där ni bor!! =) Och snygg LO! Kul att få se lite scrappat oxå!

Sköt om dig!

Kram/Cattis

Anonym sa...

Underbart med morgonpromenad. Det är så stilla och skönt ute då.

Men det var inga snygga "kompisar" ni mötte på er promenad. Blärk... MÖRDARE (som mina barn kallar dem) är så äckliga!

KRam

Anonym sa...

Åhh vilka härliga foton från er promenad!
Kram

Anonym sa...

Underbara foton.
Men blää för de äckliga sniglarna, de finns överallt...
Kramelikramar

Ejris sa...

juackaligen....gillar verkligen inte såna sniglar..spindlar OK orm OK men såna sniglar..bläääää
men ungarna i vattnet ser ju helt underbart ut..vi ahr inte ahft nån baddag här..vattne bara på 17-max 18 lite för kallt för en gammal*asg*"feg" mamma*rodnar*
kram

Anonym sa...

Jättefina foton på barnbarnen..men sniglarna...fy sjutton så läbbigt!..hihi
Många kramar från Tina

Anonym sa...

Huvva ligen, för dom där "kompisarna", vi har plockat kilovis av dom i koloniområdet i sommar, förra året plockade vi styckevis "gläck".
Sååå fina badbilder på barna, och dom härliga LOna på dom, var för sej, hon liknar shirley Temple på dom bilderna.
Lider med dej med värken, jag har ofta värk som håller mej vaken, och det är INTE kul, jag brukar välkomna den som vill byta, men jag har hittills inte hittat någon.

Ha det bra