onsdag, maj 30, 2007

2007-05-30

Onsdag

Dagens namnsdagsbarn: Vera & Veronika
Dagens ordspråk: Det är bara i lexikon som lön kommer före möda.

+ 15 grader Mulet.

I måndags var det vågen igen och denna gången visade den bara - 0,2 kg = 5,5 kg.
Inte så bra men allt minus är ju minus.

I lördags var vi och köpte lite uteväxter sen åkte vi och plockade ner alla rutorna på växthuset. Vi hämtade hem det i söndags.

Nu har jag tvättat alla rutor som var helt gröna av alger och fått dom på plats. Har även börjat med att lägga stengången invändigt. Jag tänkte göra två rader med stenplattor utanför ingången där jag skall ställa en liten stol och blomkrukor. Dom är redan klara och väntar bara på att komma på plats. Hoppas att det inte blir en massa regn i dag så att jag kan fortsätta med detta. Jag har fotograferat allt under resans gång så bilder kommer när allt är klart.

I går var min dotter och jag och shoppade tyg till dynorna i husvagnen som jag fick i uppdrag att sy. Kelvin och Tindra kommer hit på eftermiddagen för Elli jobbar så jag tänkte hinna att åka till Kungsbacka och handla innan.






Genom att adoptera denna droppe och placera den på Din egen hemsida/blogg
visar Du också sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord.
Droppen är en symbol för alla utnyttjade barn som lider i ensamhet.


Jag adopterade min droppe av http://elsamajarun.blogg.se/


Ha de gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

god morgen Bettan;)
tusen takk for koselig kommentar..
Så flink du er som klarer å gå ned i vekt.. jeg har noen kg for mye jeg også, og så røyker jeg.. Har lyst til å slutte men hvet da at vekten går opp... Koselig å komme inn til deg å se hva du holder på med om dagene. Vi snakkes
Hilsen Elisabeth

Anonym sa...

Vad mysigt att du kommit igång med växthuset, så fint det kommer att bli!
Kram

MOLLES BLOGG sa...

Låter mysigt med växthus. Hemodlade coctailtomater hade jag önskat odla om jag hade växthus.

Kramisar Hon som bara får plats med en studsmatta på sin radhustomt*garv*