måndag, maj 14, 2007

2007-05-14

Måndag

Dagens namnsdagsbarn: Halvard & Halvar
Dagens ordspråk: Det är bättre att aldrig börja än att aldrig sluta.

+ 14 grader sol och kuling

I dag var det dax för VV och vågen igen. Det blev - 1,2kg idag = 4,2kg.
Så då gick jag till KappAhl och belönade mig med en Tunika och ett par leggings. Sen blev det en tripp till Plantagen och där blev det blommor till balkonglådorna.

Vi är på jakt efter ett nytt växthus så vi var inne på Hornbach i går men priserna och måtten stämde inte med vad dom visade på internet. Nu har jag hittat ett på Blocket och eventuellt blir det det. Jag saknar det så det gör ont i mig när jag går ut i trädgården. Kelvin och Tindra brukar ju ha sina tomater där så vi måste ha ett nytt.

Måste bara få visa hur stor min lille Balder har blivit.


Balder.


Detta fotot är så mysig, så här brukar han ligga och sova.



Ni som inte tycker om ormar skall inte titta mer men jag måste få visa att vår-an Kungspyton har lagt tre ägg. Fotot är taget genom glaset därför blev det så här ville inte öppna och störa henne för mycket.



Vi har haft ormar som lagt ägg förrut vi hade en Tigerpyton som lade ägg 2ggr. Det är så spännande och kul. Det är ovanligt att dom lägger ägg i fångenskap så tydligen så trivs dom bra.

Ha de gott.

11 kommentarer:

MOLLES BLOGG sa...

Unerbara foton på Kasper!

Förstår att ni vill ha växthus igen. Hemodlade tomater är ju något av det mest underbara man tänka sig, helst solvarma.

Hur länge dröjer det innan ormäggen kläcks. Fascinerande men själv känner jag hur det kryper i mig när jag ser en orm!

Ha en bra vecka!

Kramisar

Ejris sa...

heheheh vilka URSKÖNA hund slappar bilder=) åh Orm har ni orm det visste inte jag..nu vet jag. Skulle vilja men min mor skulle säga upp bekantskapen då:/ funderar på en liten ödla för att mjuka upp henne lite*asg*
Kram

Anonym sa...

Oj vilka ägg... de ser stora ut. Både fascinerande och läskigt på samma gång. Ja inte äggen kanske, men ormen!!!

Hoppas ni hittar ett bra växthus. Jag vill också ha ett...verkligen... så mysigt!

Kram!!

Anonym sa...

WOW vad duktig du är morsan! heja dig!! Helrätt att unna dig lite kläder och blommor!
Spännande med äggen!! Förstår att ormarna trivs i ert jätteläckra terrarium..hm..det heter så va?!
kram tina
SAKNAR DIG!!!!!!!!!!!!!

Lilo sa...

Brrrr.... jag är inte så förtjust i ormar och vad läbbigt om det kommer ut ormar ur äggen! ;)
Balder är söt! =)

Anonym sa...

Usch vilka bilder du lägger ut, det kryper i mig när jag räkade skymta ormen...(Jag är vek, jag vet).
Vad du är duktig med vikten, grattis!
Kram

Anonym sa...

Har ni ormar??? Och fyy...*ryser* }=}

Men bilderna på Balder var härliga!!
=)

Och Grattis!!! Klart det ska belönas med nya kläder! =)

Kramis!

Anonym sa...

Grattis till viktminskningen. Du är jätteduktig!

Kul att se ormäggen. Vad stora de ser ut.
Kram bammie

cloud sa...

Wow vad coolt med Ormägg. VAd gör ni med alla ormungar och hur många ormar har ni?! Ser suprecoolt ut Matteo skulle gilla att kolla på dem. Han kom in med en pinne igår och sa Mamma kolla this nake! Ja han blandar svenska och engelska riktigt bra.

Underbara bilder på Balder sötingen!!!

Kram från singan

Anonym sa...

Vilken go hund. Ormen ser läskig ut. Gillar inte alls ormar.
Ha en bra helg.
Kram

Anonym sa...

Hei! Koselige bilder! Særlig de av barn og natur, men det med ormen var ikke så fin! Våren er en veldig fin tid! Tak for titten!