torsdag, april 26, 2007

2007-04-26

Torsdag

Dagens namnsadagsbarn: Teresia & Terese
Dagens ordspråk: Små sår och fattiga vänner ska man inte förakta.

+11 grader SOL

Vilken härlig utflykt vi hade i går i skogen, jättevarm och vindstilla.
Kelvin och Tindra älskar dessa utflykter.
Vi tittade på barnprogrammet "Myror i brallan" förra veckan och då pratade dom om
Tickor som växer på träden. Så i går så hittade vi ett Tickträd och Kelvin blev överlycklig.

TICKTRÄDET.



Efter denna upptäckt letade vi upp en bra fikaplats för att fika på.



På vår an promenad så kan man se vissa Bok träd som håller på att slå ut. Det är så vackert med denna skira grönska.



Vilken tur att det finns lite stubbar som man kan sätta sig på och vila när man blir trött i dom små benen.



Det blev ingen rensning av Jordgubbslandet i går för det blev fönsterputs i stället. Det var ju bra det för nu kan man se ut igen.

Ha de gott.

10 kommentarer:

Eleonore sa...

Vilka fina barn du har på korten, det måste vara en vacker mamma till dom barnen :P

Tack för att du finns mamma och för att du tar så väl hand om mina små älsklingar, jag älskar dig mamma! *ritar massa hjärtan*

Puss din dotter

cloud sa...

Vilka underbara vårbilder jag får världens hemlängtan!!!!! superhärligt!

Anonym sa...

Härliga foton!!
Ni måste ha haft en underbar promenad!
Många kramar

Anonym sa...

Vilken underbar promenadskog ni har. Det ser SÅ härligt ut!


Kram kram kram

MOLLES BLOGG sa...

Underbara foton! Ja, vår och skir grönska kan man ju aldrig få för mycket av!!

Önskar dig en härlig fredag och helg!

Kramisar

Anonym sa...

Vilka underbara foton..ni ser ut att ha riktigt mysigt!!
Ha en skön helg!

Kram/Cattis

Anonym sa...

Vilka härliga foton du har fått. Både barnen och naturen är så vackra.

Duktig är du också. Fixar och donar ju som bara den. :)

Jag har inte fått tummen ur och hämtat mina varor ännu men jag kommer!
Kram
bammie

Anonym sa...

Vilka härliga vårbilder.
Alla som upplevt det säger att det är så fantastiskt när bokskogarna börjar grönska, jag hoppas att jag får chans att uppleva det någongång.

Lilo sa...

Vilka mysiga vårfoton! Jag skrattade gott åt att Tindra var hundstöd, jättegulligt! =)

Anonym sa...

Åhhh vad de är söta!
Mysigt med skogsutflykt!
Tack för hjälpen med det som kom förra vecka...
Kram