onsdag, april 25, 2007

2007-04-25

Onsdag

Dagens namnsdagsbarn: Markus
Dagens ordspråk: Om man skall vara vän med alla ska man ge mycket, ta lite och aldrig begära något.

+ 13 grade Disigt

Äntligen är den goa värmen tillbaka, lite tråkigt att det skall vara så disigt bara.

Det blev både gardiner och bullar i Torsdags nu återstår det bara att tvätta fönstren och att hänga upp gardinerna också. Tänk att det skall vara så svårt att få tummen ur.

Jag har fått i uppdrag av min svåger att klä om hans båtdynor. Jag har sprättat bort det gamla tyget, köpt nytt tyg och klippt ut alla delar så nu återstår bara sömnaden.

Mina älskade barnbarn kom hit i går och har sovit här i natt så i dag blir det skogutflykt igen.

I måndags skrev jag in mig på Viktväktarna igen denna gången skall jag ta mig sjutton inte falla tillbaka. Förra gången jag skrev här att jag börjat med VV så gjorde jag det på egen hand och fast alla har sagt att man fixar det inte själv så skulle ju jag göra det och hur slutade det???? Ja, Ja man lär sig av sina misstag.

Har även kört Pilates i två dagar här hemma och nu har jag sådan träningsvärk i hela kroppen. Det känns faktiskt riktigt härligt. Om ni märker att jag inte rapporterar om min viktminskning så sparka på mig.

Efter skogsutflykten hade jag tänk att rensa i Jordgubbslandet så hoppas att solen kommit fram då. Det är så härligt i trädgården nu när det blommar överallt. Men jag saknar mitt växthus. Hoppas att jag kan få tag i något till rimligt pris någon gång.

I Fredags var min son Jimmy hos familjeenheten igen och fick pratat med Linda över högtalartelefon, dom två kan inte prata med varandra själva så äntligen lyssnade dom på Jimmy så att dom ordnade detta möte och äntligen så har han fått ett umgänge med sin dotter det tog bara 6 år. Han skall ha Julia här på skolloven för tösabiten börjar ju skolan nu till hösten. Detta skall han få ett domstolsbeslut på. Den 20-23/5 skall jag och Jimmy köra till Borlänge och umgås med Julia och Amanda i 3 dagar för det är ju ett år sedan vi sågs, sen kommer Julia hit vecka 27 och åker vecka 30.(hoppas att även Amanda får följa med) Det skall bli så härligt att få ha henne här igen det har varit så svårt att inte fått träffa henne och varje gång vi pratat i telefon så har hon frågat när jag kommer och hämtar henne. Kelvin och Tindra längtar också efter tjejerna det är ju deras kusiner.

Nu väntar barnen på att vi skall ut på utflykten så jag får väl fixa fika.

Ha de gott.

Inga kommentarer: