onsdag, april 18, 2007

2007-04-18

Onsdag

Dagens namnsdagsbarn: Valdemar & Volmar
Dagens ordspråk: Kärleken och elden måste man alltid vakta.

+ 6 grader SOL

I dag fyller min svägerska Ann år. GRATTIS ANN PÅ DIN DAG!.

Vi hämtade Kelvin och Tindra på dagis i går, dom har sovit i natt.
Så idag blir det utflykt igen. Vi får passa på för i morgon skall det ju bli regn här. Hoppas bara att det inte håller i sig för jag köpte färg till båten i går och det är tänkt att den skall målas så att vi kan lägga i den sedan. Tänk att äntligen är den härliga tiden här igen.

Blir det regn i morgon skall jag baka bullar och sy nya köksgardiner, det var ett tag sedan som jag köpte tyget och klippte till det men sedan kom jag av mig så jag får passa på när det är dåligt väder.

Nu skall jag ta hand om barnen och fixa till oss för utflykten.

Ha de gott.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en trevlig dag.
Kram

Anonym sa...

Härliga foto på hundar och barn. Visst är det underbart med dessa varma soliga dagar.

Jag har inte hunnit att hämta mina varor mellan sjukdomarna men jag hoppas att det skall bli bättre med tid nu.

Ha det gött.
bammie

Anonym sa...

Hej, vad det låter mysigt att baka och fixa med att sy. Nästan man skulle göra det samma om regnet kommer, fast jag jobbar så det får vänta....*L*....Hoppas du får en bra dag vilket det än blir. Kram Pia

Anonym sa...

Vad gott det låter med nybakade bullar, MUMS!
Kram

MOLLES BLOGG sa...

Blev det några gardiner idag?? Busväder har det iallafall varit!

Mums med utflykt och nybakade bullar!

Ha en bra kväll!

kramisar

Anonym sa...

Hej vännen!
Blev det några gardiner igår?
Idag har det ju varit sol igen, men oj vad det har blåsit kallt:(
Många kramar

Anonym sa...

Hallåå morsan!
Bidde det några goa bullar och nya gardiner??
Hoppas att du har det bra, jag saknar dig!
kram Tina

Anonym sa...

Bullar... jag dreglar... ;-) Det var lääääängesen jag bakade det. Kanske dags nu när det börjar bli lite utflyktsväder.

Kraaaaammm på dig!!!!