söndag, februari 21, 2010

Dagens namnsdagsbarn: Hilding
Dagens ordspråk: Klockan är till för människan skull, inte människan för klockan.

- 11 grader Sol

Det blev en smärre chock när man gick upp i morse. Det hade kommit lika mycket snö som det gjorde i går. I går när jag skulle i väg till Gatuköket så kom jag inte ut med bilen. Plogbilen hade skotta igen våran uppfart det var minst 50cm med snö där och säkert 20cm över hela gårdsplanen. Toni fick komma hem tidigare från Fagared så att han kunde köra mig ner. Han jobbade i natt också så det blev jag som fick skotta idag så att han skulle komma in med bilen.

Det var trögt att få upp ytterdörren och trappan var begravd.



Så här såg det ut innan jag började att skotta. Plogbilen hade varit framme igen men det var inte lika mycket som igår.



Här har jag fått bort det mesta så man kan köra in.



Parkeringsplatsen är framme.





Sen skall Tonis bil grävas fram.



Här kan man se hur plogbilen skyfflat upp snön mot staketet.



Efter att Toni sovit en stund så tog vi hundarna på en promenad över Fjärås Bräcka. Har aldrig sett så mycket snö här.



Detta bli ett projekt för Toni att få fram vår soptunna. På tisdag kommer sopbilen och tömmer och jag tror inte att Dennis lyfter över den när han kommer för att tömma.



Här har vi varit duktiga och skottat fram Tonis bil och skottat så att man kommer in i garaget.



Nu får det inte komma mer för då vet vi inte vart vi skall göra av all snö, det finns liksom inte mer plats.Dom säger på nyheterna att det skall komma mer i morgon fast inte lika mycket och det får vi verkligen hoppas.





Hundarna älskar att vara ute och busa i snön, dom är precis som barn. Det är så härligt att vara med dom ute i trädgården. Man får många härliga skratt.

Min älskade lilla Akilles han plöjt med ansiktet i snön.



Här kommer han i full fart efter att ha sprungit ett varv i trädgården.



Efter honom kommer Buddha i lika hög fart. Dom två kan springa och jag varandra hur länge som helst.



Håll nu alla tummar och tår för att det inte skall bli mer snö här.

Ha de gött!

Inga kommentarer: