onsdag, april 30, 2008

Dagens namnsdagsbarn: Mariana
Dagens ordspråk: Den som gör vad han vill gör sällan vad han skall.

+ 15 grader Mulet

Vilket underbart väder vi haft. Jag har varit ute i trädgården och städat lite, köpte smultronplantor som jag planterade så att mina älskade barnbarn har något att mumsa på.

I går passade jag på att fotografera lite av våra träd som blommar.

Magnolian.


Persikoträdet.


Päronträdet.


Idag blir det väl fortsatt städning av trädgården.

HA EN UNDERBAR HELG ALLA MINA VÄNNER DÄR UTE.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härliga foton!!!
Älskar våren och alla underbara färgglada blommor.
Kramen

Anonym sa...

Underbara foton, och härligt kort i förra inlägget!

Anonym sa...

Åh såna underbara foton, visst är det härligt när våren återvänder till våra frusna själar...
Kramisar i massor till dig

Jozebelle sa...

Hejsan

Vad underbart det är med blommande frukt och bärträd. Bär persiko- trädet frukt????

Evelina sa...

Vilka vackra bilder! Visst är det härligt att vara ute i trädgården och greja! Äntligen. Fast nu när jag klippte gräset såg jag att en av mina rabatter blivit invaderad av kirskål - igen! Blir till att rensa imorgon, fast det är ganska roligt det med. Rensa alltså - inte kirskål.

Kram

Ejris sa...

åh så vakert!!
har alrig sett en blommande magnolia tror inte de överlever här:/
KRAM

Anonym sa...

Vilka härliga foton, er trädgård måste vara fantastisk!
Kram

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!! :)
Härom dagen gick du förbi mig tillsammans med dina barnbarn! ;) Även om jag inte träffat dig irl så såg att det var ni direkt!! Kul.

kram, Marie

Cattis sa...

ååhh!! Vilka vackra bilder!! Måste komma ihåg att fota mina körsbärsträd när dom blommar....

Kram!

http://kathis.blogg.se/