fredag, november 16, 2007

Dagens namnsdagsbarn: Vibeka & Viveka
Dagens ordspråk: Sedan skadan är gjord, vet alla goda råd.

Mulet + 2 grader.

Tänkte att jag skulle göra mig lite synlig här. Vi har börjat att måla om i vårt vardagsrum. Jag blir så nöjd. Innan hade vi furutak, nu är det vitt. Väggarna målar vi i en Havregulfärg, en fondvägg är Cayenneröd.(bilder kommer när allt är klart) Det blir så varmt och ombonat. Nu skall det upp nya gardiner,mattor och nya lampor. I onsdags var Kelvin och Tindra lediga från dagis och då fick vi målarhjälp.





I går körde jag sonen till Mölndals sjukhus. Han opererade sitt ben igen, hoppas nu att det läker som det skall.

Halsband har jag fått gjort också men har inte fotograferat det ännu men det kommer.

Jag har blivit utmanad av Karin (Cloud)

VAD HETER DU? Elisabeth kallas för Bettan

VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG? Röda (målar byxor)

VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU? Rix Fm


VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL? Ett pärlhalsband

VAD VAR DET SISTA DU ÅT? Havregrynsgröt


HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU? Mulet + 2 grader

DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED? Min son.

DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET? Ögonen

GILLAR DU PERSONEN SOM UTMANADE DIG? Mycket! Hon är en underbart go tjej som jag tyvärr bara träffat en gång, men vi chattar, mailar och bloggar varandra.

HUR MÅR DU IDAG? Bra men lite seg och öm i kroppen av allt målande.

VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK? KAFFE

FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK Likör Baylies

FAVORITSPORT? Ridsport

HÅRFÄRG? Råttfärgat men jag färgar det oftast rött

ÖGONFÄRG? Blå

SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG? Solnedgång

SYSKON Å DERAS ÅLDER? Syster 46

FAVORITMÅNAD? December

SENASTE FILMEN DU SÅG? Råttatoui

FAVORITDAG PÅ VECKAN? Lördag

FAVORITHOBBY? Foto, scrapping allt handarbete.

ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON? Nej

FAVORITLÅT(ar) The storm is over (R.Kelly)

SOMMAR ELLER VINTER? Sommar

KRAMAR ELLER KYSSAR? Båda

HUR BOR DU? Villa i Fjärås

VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER? Romaner och verklighetsskildringar


HUR SER DIN MUSMATTA UT? Svart med en ”bulle” för handleden

FAVORITSPEL?
Monopol

KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN? Nej

KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN? Nej!

ÄR DU ROMANTISK? Ja

SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG? Ja

VAD SKA DU GÖRA IMORGON? Våra barnbarn Kelvin och Tindra kommer hit. Vi skall baka bullar och ha lördagsmys, dom skall sova över.

VAD ÄR KLOCKAN JUST NU? !.10:49

FAVORITMAT? Tai mat

Jag utmanar:
Elisabeth (Norge) Berith och Susanne


Nej, nu väntar målarpenseln på mig igen.

Ha det nu en underbar helg alla!

4 kommentarer:

Ejris sa...

Vill se bilder på vardagsrummet när du är klar!!! underbara färger blir det ju*avundsjuk vill osså måla om;)
kram

Susanne H / snuffehar sa...

Tack för den utmaningen. Jag har svarat och skickat den vidare i min blogg. :o)

Anonym sa...

Så spännande att få förnya sitt vardagsrum. Vi gjorde ju det för något år sedan. Nu är även nya gardiner på G.

Lycka till med målningen.
Kram Bammie

Anonym sa...

Vad fint det kommer att bli! Så roligt att du delar med dig av fotona!
kram Tina