fredag, november 09, 2007

Dagens namnsdagsbarn: Teodor & Teodora
Dagens ordspråk: Optimisten tror att den värld vi nu lever i är den bästa möjliga, och pessimisten fruktar att det är sant.

+ 5 grader Växlande molnighet.

Detta är tydligen lugnet före stormen det väntas ju in storm här under dagen, just nu är det helt stilla här. Det har blåst väldigt mycket i natt så vi är väl i stormens öga nu då. Fy då skall jag behöva vara orolig för mitt växthus igen då.

Min härliga långkofta har ju varit färdig ett tag men jag har inte haft någon som kunnat fotografera oss. Elli kom i går så då blev det av. Håll till godo.








Lite fler julkort har det blivit också. satt uppe i natt och gjorde dom hade så ont i min höft och mitt ben så jag kunde inte ligga ner (det gör som onda-st när jag ligger).













Nu har min älskade dotter fått in mig i pärlträsket också vi var och köpte lite pärlor går så nu skall här göras halsband också.

Vi har varit och kollat på färg som vi skall måla om i vardagsrummet med så idag skall jag börja att måla taket vitt. Jag skall ta foton föra och efter så att ni får se förändringen.

I onsdags körde jag min son till Mölndals sjukhus han skulle opereras igen för benet vill inte läka som det skall. Han hade tid till 9:30. Han duschade två gånger i onsdags och var fastande efter kl. 23:00.an ringde i går på morgonen och sa att det blivit lite försenat så han bara väntade på sin tur. När Elli och jag var i stan ringde han och sa att jag kunde komma och hämta honom för det hade kommit in så mycket olyckor så han får vänta till nästa vecka.

HA DE GOTT!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig kofta, såå fin! Julkorten är också jättefina. Hoppas höften känns bättre idag!
Kram/Berith

Anonym sa...

Hej morsan!
Åh, vilken mysig kofta du har stickat dig! Jösses, det är ju snart inge kvar av dig ju!!! Du är jättefin!
Vad roligt att du oxå har börjat med pärlor! Skall maila dig lite förslag på olika butiker jag handlar ifrån.
Hoppas att sonen slipper vänta allt för länge på operation.
Trevlig helg!
Många kramar från tina

Bammie sa...

Oj vilken läcker kofta. Att du orkar sticka så mycket. Jag är jätteimpad. Fina julkort också.
Trevlig helg.
Kram

Ejris sa...

fantastisk läcker kofta så IMPAD jag är att du fixat den ...jag hade gett upp vid ev mudd;)
kram

Ejris sa...

ooooooooooooops*rodnar* Läckra julkort tror ajg fick lite mer insperation nu*hihihi
kram igen

Elisabeth sa...

hei hei bettan;)
så fin kåpe du har fått deg og mange lekre kort har du også laget;) gøy å komme inn å se her hos deg for du har så masse forskjellig fint å hvile øynene på;)
ha en fin helg
klem fra elisabeth

cloud sa...

Vilken underbart fin kofta du gjort vännen!!!!! Ser jättemysig ut och alla fina kort woah!

Kram på dig inför helgen!

K.

Lilo sa...

En underbart fin kofta! Jag hade nog tröttnat efter en tredjedel och inte orkat göra klart! Jättefina kort också! Måste få fart med julkorten jag med! Ha en härlig helg!

Anonym sa...

Hej kusinen, vad fin kofta du har gjort och dina kort är jätte fina med. Hoppas din höft ger med sig fort. Kram på dig från Pia.

Anonym sa...

Vilken härlig kofta...den ser ju jätte skön ut. Verkligen något för en frusen själ som jag.

Jätte fina julkort har du oxå fått ihop.

Anonym sa...

Superfin kofta! Den ser underbart mysig ut.
Stormen kom visst av sig men jag är bara glad för det:)
Hittade du nåt kul på mässan idag?
Kramar om

Anonym sa...

Snygg kofta och fina julkort du har gjort.
Kram Eva

Anonym sa...

Här fanns det många fina julkort och en härlig kofta!! =) Den ser riktigt gosig ut!

Susanne H / snuffehar sa...

Vilken härlig kofta!
Vad många julkort du fått gjort. Jag har också pysslat med det den senaste tiden. Jättekul!

Lisbet sa...

Nu är jag här och kladdar igen. Vilken ursnygg kappa du har.

MOLLES BLOGG sa...

Åh, vilken underbar kofta!Den måste vara urmysig att ha på sig!
Fina julkort du skapat oxå!

Ha det gott!
Kramisar