tisdag, juli 31, 2007

2007-07-31

Tisdag

Dagens namnsdagsbarn: Helena & Elin
Dagens ordspråk: En gång är ingen gång, två gånger är en
vana.


+ 19 grader Mulet

Nu har jag nog vaknat till efter nätterna på Fagared. Jag har stickat på min kappa så att det har glött om stickorna, har bara en och en halv ärm kvar.
Återkommer med foton när den är klar.

Mina älskade barnbarn var här en stund i går och då passade jag på att fotografera dom lite.

Kelvin älskar att klättra i Körsbärsträdet och det är ju inte fel när man får tag på ett Körsbär heller.

Kelvin i Körsbärsträdet.



Tindra älskar att gosa med Tyson.



Hundarna älskar att äta Krusbär.



Sen var jag ju bara tvungen att fotografera mitt växthus.



Gurka.



Vindruva.



Tomat.




Melon.


Här kan man se hu melonen börjar att ta form


Sen var jag ju bara tvungen att ta foton på våra Persikor.





Idag har jag tänkt mig att ta en tur med hundarna i skogen och då skall nya kameran med det är så kul med den, och övning ger ju färdighet.

Ha de gott.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh vad mycket härligt det växer hos dig.

Lycka till med stickningen. Jag tror att kappan kommer att bli jättesnygg.
kram Bammie

Elisabeth sa...

Hei hei Bettan.. Det er en stund siden jeg har besøkt deg nå... Å så masse godt du har i hagen din.. Og alle de fine bildene du har tatt. Ble det nikon d40? Og så har du så flott bilde helt øverst på bloggen din.. Hvordan lager man sånn? Ha en fin dag
Klem fra Elisabeth

MOLLES BLOGG sa...

Underbara foton!
Härliga saker du har i växthuset, mums!!

Ha det!

Kramisar

Anonym sa...

Mums vad gott allt ser ut som du har i växthuset.
Kramelikram

Anonym sa...

Nu har jag varit inn o tittat igen, den här gången skriver jag lite. Det växer ser jag i växthuset.
Berit

Ejris sa...

underbart med växt hus inte alls avis;) Vin har ajg med på mitt staket hoppas bara de mognar o är goda.första året de bär frukt=)
mmmm persikor*slurp*