onsdag, juli 25, 2007

2007-07-25

Onsdag

Dagens namnsdagsbarn: Jakob
Dagens ordspråk: Eget beröm luktar illa.

+ 19 grader Växlande molnighet.

Efter 2 dagars migrän har jag belönat mig själv med en. NIKON D40



Till helgen skall jag till Fagared igen och då skall jag gå igenom bruksanvisningen punkt för punkt jag fick även med en 2 timmars kurs gratis där jag kan lära mig min kamera bättre och denna kurs fanns i Göteborg.

Helgen som var tillbringade jag i soffan framför tv:en med mitt sticke i handen det blev en tröja till Kelvin som han valt själv.

Döskalletröjan.



Toni jobbade som ordningvakt nere på Åsakalaset så då hade jag fredag och lördag för mig själv.

Tindra hade fått denna lilla rosa Bolero innan man ser den inte så bra men man får ju ett hum om hur den ser ut.

Tindras Bolero



Just nu är jag inne i en period då jag vill sticka har även beställt garn till en kappa till mig.



denna skall jag sticka i en mörkgrå nyans tyckte att svart blev så dystert denna färg kan man ju använda till allt.

Ha de gott.

6 kommentarer:

MOLLES BLOGG sa...

Du måste vara en rekordstickare. Superfina grejer blir det oxå!!
Grattis till ditt kamerainköp, något måste man ju unna sig när vädret är som det är!

Kramisar

Anonym sa...

GRATTIS!!! till kameran, så jättekul!! Och vilken underbar kappa du tänkt sticka dej. Önskar jag hade tålamod att sticka... Barnens tröjor är också jättefina. Du är ju hur duktig som helst!

Kramar!!

Anonym sa...

Grattis till den nya kameran. Vilka fina tröjor du har stickat.
Ha det gott
Kram Eva

Eleonore sa...

Tack för barnens tröjor och grattis till kameran mamma, jag har idag gjort om i din blogg utan att du ens vet om det för du behövde förnyas du med ;)

Puss mamma

Lilo sa...

Vilka jättefina tröjor du gjort! Och lova att visa bild på dig och din kappa när den är klar! GRATTIS till kameran. Jag har en Nikon D50 och älskar den. =)

Ejris sa...

Grattis till Kameran! kul att belöna sig själv ibland.
Ursnygga tröjor!! de stickade kappan var ju urläcker men ajg orkar inte hålla sticknor o garn:/ så får vara utan=) men det går ju det med=)
kram