tisdag, februari 05, 2008

Dagens namnsdagsbarn: Agata & Agda
Dagens ordspråk: Att vara chef är en position, att vara ledare är en relation.

+ 4 grader Duggregn

Ja, då har det gått en vecka till nu då. Förra veckan var det ju födelsekalas hos min goa son. Sen kom Lille Kelvin hit på tisdag kväll och stannade tills torsdag kväll, han ville sova hos mormor och morfar. Tindra ville vara hos mamma och tur var väl det för på tisdag kväll fick Tindra magsjuka. Vi klarade oss som tur var.


Jag har hunnit med att scrappa en layout vecka som gått i allafall.

Lilla Elli vid dagis.



(förstår inte varför det blir ett sådant veck i scannern, får inte bort den)


I fredags åkte Elli och jag till Kållered och shoppade det blev en ny fotoskrivare och tyg till en ny hundbädd, jacka till Kelvin och Kappa till Tindra som mormor skall sy. Hundbädden är redan avklarad.
Den gamla hade spruckit i skinnet och köpa ny kostar väl ca:1000:- så det blev att sy nytt överdrag i stället, och vips var den som ny.

Hundbädd.



Fotoskrivearen blev en HP D7360



Jag var hos min syster i söndags och vi gick igenom hennes foton och där fanns det lite smått och gott vill jag lova. Det var foton på mamma o pappa, pappas båt, mig och mina barn. Så en ny fotoskrivare kom ju väl till pass. Det lovas en fotolängd på 105 år på denna skrivare med orginalpapper och bläck.

I går var det dax för scrapkurs igen. När jag kom hem på kvällen fanns här två små barn som ville sova hos mormor och morfar. Morfar hade i ett förvirrat tillstånd, tror jag, lovat att vi skall baka mandelkubbar och släta bullar.
Först måste vi till Kungsbacka sen får vi se vad dagen bjuder på.






HA DE GÖTT!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vilken underbar layout!
Scrapliftsvarning.
Kramar om

MOLLES BLOGG sa...

Låter som du är inne i en intensiv men rolig period!
Underbar layout!
kramisar

Anonym sa...

Kul med ny fotoskrivare. Fin lo.
Kram

Anonym sa...

Vilken fin LO!
Borde oxå skaffa en fotoskrivare...få se när vi kommer hem från USA.
Ha det bra o var rädd om dig!
Kramisar/Berith

Anonym sa...

Hej
Kollade just dina "gamla" layouter i sliden. Gu så mycket fint du gjort. *imponerad*
Kramisar i massor

Hanna sa...

vilken härlig stil du har.Hittade dig via Cami´s blog.Hoppas att det e ok att länka till dig.
En scrappande mamma!

Bammie sa...

Hej vännen!
Som vanligt jättefin LOs. Kul att se dig här om dan.
Kram till er.

Ejris sa...

mmm kul med nya leksaker=)
DU är en pingla med symaskinen med ju.
kram

Evelina sa...

Vilken härlig lo på en ursöt liten dotter!

Kram

Anonym sa...

Underbar LO och vad kul med en ny skrivare!
Kram

Lisbet sa...

Hej hallo…tjena…typ..
Har rattat in sportradion på radion, skaffat mig en stor kopp kaffe och tänker medan jag lyssnar på Skidskyttet surfa runt och infånga lite inspiration från scrappare.

En salig blandning sa...

Småfåglar viskade att det kan vara din födelsedag idag... Ville bara kika in och skicka lite grattis-hälsningar!

Kram