torsdag, maj 15, 2008

Dagens namnsdagsbarn: Sofia & Sonja
Dagens ordspråk: Köp när alla vill sälja och sälj när alla vill köpa.

+ 13 grader Mulet

Nu har jag äntligen fått planterat i mitt växthus. Det blev Tomat, Gurka, Paprika, Chili, Lök och Vattenmelon. Nu gäller det bara att pyssla om allt så blir vi rikt belönade senare.






Ni kommer väl ihåg förra året att vi köpte en Paviljong som vinden gjorde till kaffeved på ett ögonblick?

Nu har vi köpt ett nytt.




Det skall vara ett vitt tak på också men denna dag då jag fotograferade så blåste det för mycket. Det skall bli ett altangolv under så att vi kan förankra det riktigt.
Det är detta golv som jag vill visa. Det är jag som har gjort detta för skall det bli något gjort så får man göra det själv. Detta arbete har tagit mig 2 dagar att göra nu skall det tvättas, slipas och oljas innan paviljongen skall på. I går fick jag även hjälp av Kelvin.






Sen skall det ställas krukor med blommor där också.

Kelvin hade målat en sådan fin sten på dagis som mormor fick och den skall få en hedersplats vid en kruka på golvet.



Så nu vet ni varför jag varit så frånvarande.

HA DE GÖTT!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är Bettan! Superfint kommer det att bli. Och vilken underbar sten. Han är för go Kevin.
Kramar om

Ejris sa...

jisses så mysigt är så avis på ditt växt hus=)
ar faktiskt sytt *känner mig duktig* men nu får ajg lida för det i några dagar:/ bevis finns i bloggen försås=))
KRAM

Anonym sa...

Så fint du gjort, du är grym i trädgården önskar jag hade lite av dina gröna fingrar.
Kram

MOLLES BLOGG sa...

Vad duktig du är!!!Det kommer bli jättebra. Låter gott med vattenmelon och annat, hoppas ni får en bra skörd!
Ha en bra helg!
kramisar

Anonym sa...

Hej Bettan
Jag har utmanat dig i min blogg!

Evelina sa...

Wow Bettan, du är ju i det närmsta snickarproffs. Jag är imponerad. Det där hade jag aldrig rott iland med. Och vad jag är avundsjuk på ditt växthus!!!! Men jag får väl vara glad att jag får jobba i växthus iallafall ;-) Hoppas det växer riktigt bra i sommar och blir riktigt soligt! Fast i natt har det minsann varit kallt. Frost tom. här där det inte varit frost på läääänge! Usch.

KRAM

Anonym sa...

Så fiiiint ni får det
Vilken underbar present du fått från Kelvin! Den är minsann gjord med kärlek! Barn är ju för härliga!
Jag önskar dig en underbar vecka. *kram*

Anonym sa...

Jisses vilket jobb du har gjort. Och vad fint det blir. Tänk vad mycket eneri man får av lite sol och värme.
Ha det gött.
kram

Anonym sa...

Vad mysigt du har fått det i trädgården.
Kram

Lilo sa...

Ska börja kalla dig för Händiga Bettan från och med nu! Wow alltså! Stenen som Kelvin gjort är jättefin!!! Ha en trevlig helg!