måndag, december 10, 2007

Dagens namnsdagsbarn: Malin & Malena
Dagens ordspråk: Den som trampar på räfsan får slag av skaftet.

+ 5 grader Disigt

Hej på er alla igen! Nu är jag här igen har bland annat inte haft Internet på 5 dagar sedan har jag sytt dockkläder, bakat pepparkakor + hus och gjort halsband.

I går var vi nere på torget i Fjärås för att ta emot våran check av Postkodmiljonären vi vann 10.000:- på vårat postnummer. Detta kommer att sändas i tv 14 och 15/12 i Postkodmiljonären. Dom slog rekord här i Fjärås så mycket har dom aldrig delat ut i postnummret som här, vi var 567st som fick dela på 8 miljoner.

Postkodmiljonären.



I lördags var Elli här med fam. vi åt middag och bakade pepparkakor.

Mina bagare.



Lite halsband jag gjort, syns kanske inte så jättebra.





Ett litet armband till ett av halsbanden.



Dockans kläder.



Regnkläder. Hatt, kappa och stövlar i galon. Jättekul att sy och Tindra har många önskemål.

Ha de gott där ute alla!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina grejor du har gjort.
Grattis till vinnsten.
Kram Eva

Anonym sa...

Stort grattis till vinsten!
Det rör sig lite i mungipan! *glad*
Berith

Lisbet sa...

Härliga grejor du har i din blogg. Gillar även ordspråken..*s*..

Anonym sa...

Men vad roligt att ni vann!
Underbara saker du har gjort. Du är ju duktig på allt, jag är helt facinerad.
Kramar

Lilo sa...

Åh! Vad kul att vinna!!! Grattis! Jättefina kläder till dockan!

En salig blandning sa...

Hej Bettan!
Vilka saker du haft på gång! Jättefint alltihopa jag sett här när jag läst bakåt! Och så kul med vinsten, grattis!

Massa kramar till dig!

MOLLES BLOGG sa...

T måste vara överlycklig för att ha en sån pysslig mormor! Du gör helt fantastiska grejer var du än tar dig för!!

Önskar er alla en härlig Lucia!

KRAMISAR

Susanne H / snuffehar sa...

Vilka söta regnkläder till dockan. Önskar att jag också kunde sy sånt.
Grattis till vinsten!

Anonym sa...

Grattis till vinsten!
Vilken aktivitet det är hos dig! Här händer inte mycket i år kan jag säga. Sitter mest och hostar fast det blir väl jul ändå.
Kram Bammie

Lisbet sa...

Tar mig en liten blogrunda eftersom jag inte vet om det blir någon före jul. Tack för alla fina layouter, kort och skapelser som du visat upp under året. Jag har blivit så inspirerad. Försök nu att ta ner tempot och riktigt njuta av sista advent och sedan julen.

God jul

Ejris sa...

GOD JUL=)
Gör bloggrundan nu för vem vet om man får den tiden nu innan jul;)
Kram